identifikuje nebezpečné aktivity a situace vyskytující se v digitálním prostředí a odůvodní, proč je důležité chránit zde bezpečí své i ostatních, včetně ochrany osobních údajů
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- analyzuje konkrétní modelové situace používání digitálních zařízení ve vztahu k bio-psycho-sociálnímu zdraví.
- dodržuje dobu stanovenou pro práci s digitálními zařízeními
- vyhodnotí možné dopady chování v konkrétních modelových situacích používání digitálních zařízení ve vztahu ke zdraví a bezpečí
- dodržuje pravidla bezpečného a zdraví neohrožujícího chování při práci s digitálními technologiemi
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Zadání pro žáky
Vypracujte tabulku, do níž zaznamenejte v průběhu týdne dobu, při které používáte digitální technologie. Vyhodnoťte vlastní čas strávený užíváním digitálních technologií z hlediska jejich nadměrného užívání.
Sledujte videa s ukázkami, jak žáci využívají digitální zařízení v každodenním životě, ve škole i ve volném čase. Průběžně odpovídejte za otázky v Pracovních listech. Diskutujte o chování žáků z hlediska ochrany zdraví a bezpečí.
Popis ověřování
Úloha ověřuje orientaci žáků v možných negativních dopadech nadužívání digitálních technologií na fyzické a psychosociální zdraví a schopnost kriticky zhodnotit vlastní návyky při práci s digitálními technologiemi. Žáci pracují s elektronickým pracovním listem, zaznamenávají čas strávený prací s digitálními technologiemi v osobním životě a kriticky hodnotí jejich nadužívání. Při řešení úlohy jsou použita videa, na jejichž obsah žáci reagují záznamem v Pracovním listu. Zjištěné informace sdílejí se spolužáky.
Materiály k použití:
Tabulka k záznamu činnosti s digitálními technologiemi DVZVZ01-v02_Příloha 5 - Tabulky Google