posoudí možnosti rozvoje různých typů sídel na základě porozumění jejich geografické poloze, funkcím a struktuře

GEO-GEO-002-ZV9-009
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • s pomocí fotografie, leteckého snímku nebo ortofotomapy popíše a porovná strukturu sídel z různých částí světa, diskutuje faktory, které ovlivnily jejich současnou podobu
  • odvodí, které faktory byly důležité pro vznik a rozvoj sídla, ve kterém žije a provede srovnání s dalšími sídly, tzn. najde příklady sídel s pododnými a naopak s výrazně odlišnými lokalizačními faktory
  • na základě analýzy územního plánu navrhuje opatření, jak zlepšit život v místě svého bydliště, diskutuje výhody a nevýhody života na venkově / v menším městě / v centru velkoměsta / v okolí velkoměsta (v příměstské krajině)

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

S pomocí územního plánu, plánu obce, ortofotomapy žáci zdokumentují současnou podobu své obce, diskutují současné problémy, které jako její obyvatele vnímají. Vytvoří sadu návrhů, jak zlepšit život ve své obci a jak by bylo možné změnami v územním plánu identifikované problémy vyřešit. Závěrem lze vytvořit návrh, jak bude obec v ideální budoucnosti vypadat, tento návrh může mít podobu grafické práce, modelu, či jen fiktivního plánu. Celou aktivitu je možné pojmout formou hry na obecní/městské zastupitelstvo a napojit na příslušný OVU z občanské výchovy.