znázorní konkrétní situaci na základě její analýzy a určení významných prvků a vztahů mezi nimi
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- formuluje, co a za jakým účelem potřebuje znázornit, vyjádřit
- vybírá jednotlivé prvky významné pro znázornění a popisuje jejich vzájemné vztahy
- vybere způsob, jakým situaci, problém, jev znázorní (např. schéma, graf, diagram, myšlenková mapa, obrázek)
- situaci znázorní - vytvoří model
- model slovně popíše, vysvětlí, co znázorňuje
Ilustrace očekávaného výkonu
Odkaz:
Krátký textový popis:
Zadání pro žáky
Malé safari navštívili tři kamarádi Terezka, Honzík a Lukáš. První zastávkou byla zóna slonů, kde obrovitá slonice Bára učila své mládě Elinku, jak se v přírodě přizpůsobit. Opodál si pochutnávaly žirafy na větvičkách stromů. Dále pokračovali k zóně ptáků, kde pestrá skupina papoušků hlučně pokřikovala. Na řadu přišla zóna lvů, domov obrovského lva Richarda a jeho lví smečky. Malí dobrodruzi se dozvěděli, jak tato rodina spolupracuje při lovu a ochraně svého teritoria.
Obešli také zónu opic, kde roztomilé opice zábavně napodobovaly návštěvníky. Došli k zóně plazů, kde se skupina krokodýlů lenivě slunila, a pak zamířili k zóně vodních živočichů, kde ryby různých barev a tvarů plavaly ve svém vodním světě. Terezka, Honzík a Lukáš zakončili své dobrodružství na vyhlídce, odkud pozorovali celou zoo.
S radostí si uvědomili, jak důležité je, aby každé zvíře mělo svůj vlastní přírodní prostor, kde může žít, hrát se a učit se od svých rodin.
Nakreslete plánek zoo tak, aby:
- lvi nemuseli poslouchat vřeštění opic
- ryby nebyly v ohrožení
- slonům, kteří mají klidnou povahu, by nevadili ani papoušci a vřeštění opic
- žirafy se kamarádily se slony
- šelmy byly od všech ostatních nejdále