znázorní konkrétní situaci na základě její analýzy a určení významných prvků a vztahů mezi nimi

INF-INF-001-ZV5-002
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • formuluje, co a za jakým účelem potřebuje znázornit, vyjádřit
  • vybírá jednotlivé prvky významné pro znázornění a popisuje jejich vzájemné vztahy
  • vybere způsob, jakým situaci, problém, jev znázorní (např. schéma, graf, diagram, myšlenková mapa, obrázek)
  • situaci znázorní - vytvoří model
  • model slovně popíše, vysvětlí, co znázorňuje

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

Zadání pro žáky

Malé safari navštívili tři kamarádi Terezka, Honzík a Lukáš. První zastávkou byla zóna slonů, kde obrovitá slonice Bára učila své mládě Elinku, jak se v přírodě přizpůsobit. Opodál si pochutnávaly žirafy na větvičkách stromů. Dále pokračovali k zóně ptáků, kde pestrá skupina papoušků hlučně pokřikovala. Na řadu přišla zóna lvů, domov obrovského lva Richarda a jeho lví smečky. Malí dobrodruzi se dozvěděli, jak tato rodina spolupracuje při lovu a ochraně svého teritoria. 

Obešli také zónu opic, kde roztomilé opice zábavně napodobovaly návštěvníky. Došli k zóně plazů, kde se skupina krokodýlů lenivě slunila, a pak zamířili k zóně vodních živočichů, kde ryby různých barev a tvarů plavaly ve svém vodním světě. Terezka, Honzík a Lukáš zakončili své dobrodružství na vyhlídce, odkud pozorovali celou zoo. 

S radostí si uvědomili, jak důležité je, aby každé zvíře mělo svůj vlastní přírodní prostor, kde může žít, hrát se a učit se od svých rodin. 

Nakreslete plánek zoo tak, aby:

  • lvi nemuseli poslouchat vřeštění opic 
  • ryby nebyly v ohrožení
  • slonům, kteří mají klidnou povahu, by nevadili ani papoušci a vřeštění opic 
  • žirafy se kamarádily se slony
  • šelmy byly od všech ostatních nejdále