Průběžně ověřuje správnost vytvářeného postupu, zkouší program, opravuje chyby, posoudí efektivitu postupu, programu.
INF-INF-002-ZV9-008

Úroveň: Na začátku
Popis:
- Testuje různé části programu, provádí drobné úpravy pro zlepšení funkčnosti a efektivnosti.
- Otestuje celý program, najde případné chyby (např. chybná podmínka nebo opakování) a opraví je.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- Opakovaně prochází svůj postup či program a ověřuje správnost výsledků.
- Průběžně testuje starší i právě upravené části programu s různými vstupy, všímá si selhání programu a rozporů mezi chováním programu a očekáváním nebo zadáním pro program, odhaluje příčiny chyb.
- Identifikuje nedostatky postupu i jeho popisu a navrhuje opravy.
Ilustrace
Odkaz:
Krátký textový popis:
Zadání pro žáky
Žáci budou pomocí papíru a tužky vytvářet postup, algoritmus pro příchod do školy a přípravu na vyučování, který budou následně upravovat podle zadání od spolužáků. Tato úloha je navržena tak, aby žákům poskytla praktické zkušenosti s tvorbou algoritmů a řešením problémů. Úloha podporuje analytické myšlení, schopnost rozdělovat problémy na menší části a kreativitu při navrhování řešení
(více viz odkaz)
Postup ověřování
Indikátory pro posouzení, zda žák dosáhl očekávaného výsledku učení na této úrovni:
- tvoří a opakovaně prochází svůj postup, ověřují jeho správnost a proveditelnost
- nachází chybná místa vytvářeného postupu a opravuje je, přepracovává jeho části
- hodnotí efektivitu svého řešení, podle potřeby navrhuje vylepšení
- ověřuje a vylepšuje použitelnost vytvářeného postupu pro univerzální použití
Úroveň: Splněno
Popis:
- Hodnotí efektivitu svého řešení, podle potřeby navrhuje vylepšení.
- Odladí program, aby pracoval správně – systematicky nachází chybná místa programu a opravuje je, přepracovává části programu.
- Testuje prototypy programu s uživateli, aby ověřoval a vylepšoval jeho použitelnost.
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Ověřuje správnost navrhovaných postupů s cílem opravit chyby.