Průběžně ověřuje správnost vytvářeného postupu, zkouší program, opravuje chyby, posoudí efektivitu postupu, programu.

Komentář:
Průběžné ověřování správnosti navrhovaných postupů je důležitý návyk, který vede žáka k přemýšlení o tom, jak navržený postup funguje při různých vstupech a také jak je vhodný pro cílovou skupinu uživatelů programu. Je postup obecný, efektivní, neobsahuje opakující se stejné části kódu, není vázán na nějaké specifické podmínky? Takové hodnocení vede žáka k navrhování a zkoušení různých postupů a k postupnému výběru nejlepší varianty řešení určitého problému.
Průběžné testování chování, reakcí a efektivity zlepšuje výslednou kvalitu programu a vede žáka k vědomému vyhledávání omezení a rizik, která jsou s využíváním programů spojená. Žák při odhalení nesprávné funkce identifikuje chybnou část programu a chyby opraví.
První navržený postup, který řeší zadaný problém, nemusí být obecně funkční a nemusí být efektivní. Žáci by měli přemýšlet o fungování svých programů za různých podmínek, postupně je vylepšovat nebo naopak hledat jiná řešení, pokud se program při testování neosvědčí.
Vyučující postupně vede žáka k tomu, aby:
- opakovaně procházel svůj postup a ověřoval správnost výsledků,
- odkrokoval jednoduchý program,
- testoval funkčnost programu i při neobvyklých a nesprávných vstupech, identifikoval chybná místa a odstraňoval funkční chyby programu,
- využíval k testování programu spolužáky, na základě testování vylepšoval navržený postup,
- vybral z více možností vhodný algoritmus pro řešený problém a svůj výběr zdůvodnil.