Zaznamenává do existující tabulky nebo seznamu číselná i nečíselná data pro vymezený problém.

Úroveň: Na začátku
Popis:
- Popíše v tabulce sloupce a řádky.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- Seznamuje se zadáním úlohy, určí, jaká data jsou potřeba zaznamenat.
- Orientuje se v základní struktuře tabulky (sloupce a řádky) nebo seznamu.
- Třídí data podle různých kategorií (shodných a odlišných vlastností).
- Zapisuje číselná i nečíselná data do předpřipravených jednoduchých struktur (např. tabulka, seznam).
Ilustrace
Odkaz:
Krátký textový popis:
Zadání pro žáky
Soubor 3 příkladů
Příklad 1
Máš rád hudbu? Datík také, ale v jeho sbírce mu škodlivý robovir udělal nepořádek a vyházel z tabulky některé nástroje.
Příklad 2
Máš rád hudbu? Datík také, ale v jeho sbírce mu škodlivý robovir udělal nepořádek a vyházel z tabulky některé popisky řádků a sloupců.
Příklad 3
Máš rád hudbu? Datík také, ale v jeho sbírce mu škodlivý robovir udělal nepořádek a vyházel z tabulky některé údaje.
Obrázky viz úložiště “https://uloziste.rvp.cz/material/899624”
Postup ověřování
Indikátory pro posouzení, zda žák dosáhl očekávaného výsledku učení na této úrovni:
- orientuje se v řádcích a sloupcích
- třídí data podle kategorií
Úroveň: Splněno
Popis:
- Analyzuje zadání, určí potřebná data a rozpozná, jaká data jsou důležitá.
- Třídí data v tabulce nebo seznamu podle zadaných kategorií.
- Vysvětlí, jak třídění usnadňuje práci s daty.
- Zaznamená a uspořádá různé typy dat v tabulce nebo seznamu.
- Uvede příklady, kde je vhodné použít různé typy struktur, seznam, tabulka.
Ilustrace
Odkaz:
Krátký textový popis:
Zadání pro žáky
Podle předpřipraveného klíče umísti do tabulky ovoce a názvy řádků a sloupců.
https://pracesdaty.zcu.cz/index.php/evidujeme-data/21-evidujeme-priklad-3
Postup ověřování
Indikátory pro posouzení, zda žák dosáhl očekávaného výsledku učení na této úrovni:
- Určí vlastnosti, podle kterých se dělí věci do tabulky.
- Doplní popisky sloupců a řádků.
- Doplní tabulku.
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Zaznamenává do existující tabulky číselná i nečíselná data problému, který opakovaně řešil.