Informační systémy
Řadu potřeb společnosti pomáhají plnit informační systémy. Lidé je nevyhnutelně využívají, vypořádávají se s jejich nedostatky, mají požadavky na jejich chování. Většina lidí také nějaké evidence sama tvoří, v osobním i pracovním životě (seznam k balení na výlet, evidence zakázek k vyřízení). Výhodu v tom mají ti, kteří mají na základě praktické zkušenosti představu o tom, jak takové systémy vnitřně fungují, jak se vyvíjejí, co mohou pomoci řešit a co už nikoli. Iterativní vývoj a testování řešení se zaměřením na potřeby klienta je znakem užitečných podniků. Uživatelské rozhraní informačních systémů je komunikačním kanálem. Důsledky fungování řady systémů ovlivňují celou občanskou společnost.
Na 1. stupni žák začíná informační systémy zkoumat. Kromě práce s uživatelským rozhraním se učí orientovat i přímo v tabulkách a podobných strukturách.
Na 2. stupni žák svůj průzkum prohlubuje a kromě významu pro uživatele precizněji popisuje, co přesně systémy dělají. Pro řešení konkrétních problémů tvoří také vlastní evidence dat.