rozumí konkrétním informacím v jednoduchém mluveném projevu, který je pronášen zřetelně a týká se osvojovaných témat

JJK-CJA-001-ZV9-003
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • prokáže porozumění konkrétním informacím v různých typech mluvených textů, např. při poslechu krátkého monologu, dialogu nebo rozhovoru více osob prokáže porozumění konkrétním předvídatelným informacím z okruhu procvičovaných témat (např. údaji o množství a ceně v kontextu nakupování).
  • identifikuje hlavní myšlenku/klíčové informace v mluveném projevu, zaznamená i další podrobnosti k poskytnutým informacím
  • postupně rozvíjí svou schopnost využívat jazykové prostředky vyšší úrovně v mluvených projevech
  • v ilustrativní úloze porozumění žáci demonstrují splněním poslechového úkolu (ideálně s vizuální oporou), např. výběrem správné odpovědi z nabídky nebo formulací vlastní krátké odpovědi na otázku

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

  • Žáci mají před sebou otázku/otázky k poslechu (ideálně s vizuální oporou)

Zadání – 1. část:

Přečti si otázku. Prohlédni si obrázky a zkus dle nich na otázku odpovědět.

  • Otázky si žáci společně/s dopomocí učitele/samostatně přečtou a např. předpovídají možné odpovědi (s vizuální oporou např. popisují vyobrazené).
  • V případě potřeby diskutují s učitelem o slovech, slovních spojeních, gramatických strukturách, či tématech, která usnadní následný poslech a jeho porozumění.

Zadání – 2. část a realizace:

Poslechni si rozhovor a podle informací, v něm obsažených, urči odpověď na zadanou otázku.

  • Žáci vyslechnou poslechový materiál a odhadují řešení zadaného úkolu.

Hodnocení:

  • Porozumění slyšenému žáci demonstrují splněním úkolu: výběrem správné odpovědi z nabídky.

Řešení:

Třetí obrázek zleva (obrázek dívky sedící u pracovního stolu)

 

Transcripce: 

What’s Julia going to do tonight? 

 

M: Are you going to go to the party tonight, Julia? 

F: I’d love to, but I can’t. I couldn’t go to school when I was ill last week, so I have a lot of 

homework to do. 

M: But you are feeling better? 

F: Much better, but I still feel tired.