modeluje kladná desetinná čísla pomocí reálných situací
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
modeluje a čte desetinné číslo se dvěma desetinnými místy reálnou situací (účtenka v obchodě, délka, popř. výška…)
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Vybarvi 0,8 obdélníku na obrázku.
Petr si zapsal: Je vybarveno 0,3 obdélníku modře. O kterém obdélníku Petr píše?
Ve čtvercové síti je zakreslen malý obdélník, který představuje 0,2 velkého obdélníku. Dokresli velký obdélník do sítě.
Ve čtvercové síti vyznač barevné obrazce, pro které platí:
a) červený obrazec je 0,4 celého čtverce,
b) modrý obrazec je 0,04 celého čtverce,
c) zelený obrazec je 0,25 celého čtverce.
Zapiš desetinným číslem, jaká část čtverce zůstala nevybarvena.
zdroj: TIMSS 2011
vyznačí desetinné číslo na číselné ose
Urči desetinné číslo A, které je vyznačené na číselné ose šipkou. Vyznač na dané číselné ose čísla 0, 1,8 a 3.
zdroj: TIMSS 2015
převádí některé jednoduché zlomky (polovina, čtvrtina, tři čtvrtiny, pětina, desetina, setina, … ) na desetinná čísla a obráceně a vyznačí je na číselné ose
Vyznač na číselné ose čísla: 0,33; 0,3; 0,03; 0,30; 3/10; 3/100; 33/100. V případě potřeby stupnici rozšiř.
porovná dvě desetinná čísla se dvěma desetinnými místy
zdroj: TIMSS 2015
zaokrouhlí desetinné číslo na celé/přirozené číslo
používá desetinná čísla při převádění jednotek míry
sčítá a odčítá desetinná čísla
zdroj: TIMSS 2015
řeší jednoduché slovní úlohy s desetinnými čísly
Šli jsme trasou, která má přibližně 18 km. Každá trasa byla tvořena třemi úseky. Trasa A: 10,8 km - 4,5 km - 2,6 km. Trasa B: 12,4 km - 1,7 km - 4,5 km. Trasa C: 9,5 km - 1,6 km - 5,7 km. Kterou trasou jsme šli?