modeluje kladná desetinná čísla pomocí reálných situací
MJA-MAT-001-ZV5-003
Komentář
Očekávaný výsledek učení reprezentuje matematický koncept nutný pro osvojení základních matematických dovedností nezbytných pro žákovo další studium a jeho osobní i profesní život. Napomáhá rozvoji základní matematické gramotnosti a mezioborové integraci.
Očekávaný výsledek učení vychází z Globálního odborného rámce (The Global Proficiency Framework, UNESCO), který definuje minimální úroveň znalostí a dovedností žáků v matematice na celosvětové úrovni. Náročnost odpovídá nejnižší úrovni, popsané v rámci „žák částečně naplňuje minimální úroveň“ (Partially Meets Global Minimum Proficiency).
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- modeluje a čte desetinné číslo se dvěma desetinnými místy reálnou situací (účtenka v obchodě, délka, popř. výška…)
- vyznačí desetinné číslo na číselné ose
- převádí některé jednoduché zlomky (polovina, čtvrtina, tři čtvrtiny, pětina, desetina, setina…) na desetinná čísla a obráceně a vyznačí je na číselné ose
- porovná dvě desetinná čísla se dvěma desetinnými místy
- zaokrouhlí desetinné číslo na přirozené číslo (případně nulu)
- používá desetinná čísla při převádění jednotek míry
- sčítá a odčítá desetinná čísla
- řeší jednoduché slovní úlohy s desetinnými čísly