využívá standardní jednotky délky k odhadu, měření a porovnávání, prostřednictvím manipulace zjišťuje obsah a objem
MJA-MAT-002-ZV5-005
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
měří a porovnává délky, obsahy, objemy pomocí nestandardních jednotek (kroky, palce, dřívka, provázek, …, listy papíru, čtverce v síti, …, krychle, … a předměty)
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
měří a porovnává délky, obsahy, objemy pomocí nestandardních jednotek (kroky, palce, dřívka, provázek, …, listy papíru, čtverce v síti, …, krychle, … a předměty)
- Zjisti, kolik tvých dlaní na délku měří delší hrana lavice. Porovnej své měření se spolužáky. Co jsi zjistil?
- Máš k dispozici 30 cm pravítko, provázek, list papíru a sebe. Navrhni, co z toho využiješ pro porovnání délky třídy a délky chodby. Zdůvodni.
- Zjisti, kolika otisky mokré houby pokryješ tabuli. (Možná obměna: Kolika papíry A4 pokryješ koberec ve třídě).
- Máš za úkol porovnat objem dvou krabiček pomocí sady krychlí. Navrhni postup. Následnou kontrolu proveď pomocí písku (vody). (pozn. do krabičky se záměrně krychle nenaskládají úplně přesně - vznikají mezery)
používá nestandardní jednotky k odhadu délky, obsahu a objemu
Zdůvodni.
zdroj: TIMSS 2011
zdroj: TIMSS 2011
Zdůvodni.
zdroj: TIMSS 2015
Doplň tak, aby tvrzení odpovídalo realitě. Použij mm, cm, m, km.
zdroj: TIMSS 2015
- Na obrázku je znázorněn rovinný útvar, který je složený z obdélníku se stranami o délkách 3 cm a 4 cm, rovnostranného trojúhelníku (všechny strany stejně dlouhé) a čtverce. Urči obvod tohoto rovinného útvaru.
používá ke zjišťování obsahu čtvercovou síť
Kolik čtverečků je obsah šedého obrazce?
zdroj: TIMSS 2011
vyjadřuje objem krychlového tělesa pomocí jednotkových krychlí
zdroj: TIMSS 2015
zdroj: TIMSS 2015