využívá standardní jednotky délky k odhadu, měření a porovnávání, prostřednictvím manipulace zjišťuje obsah a objem
MJA-MAT-002-ZV5-005
Komentář
Očekávaný výsledek učení reprezentuje matematický koncept nutný pro osvojení základních matematických dovedností nezbytných pro žákovo další studium a jeho osobní i profesní život. Napomáhá rozvoji základní matematické gramotnosti a mezioborové integraci.
Očekávaný výsledek učení vychází z Globálního odborného rámce (The Global Proficiency Framework, UNESCO), který definuje minimální úroveň znalostí a dovedností žáků v matematice na celosvětové úrovni. Náročnost odpovídá nejnižší úrovni, popsané v rámci „žák částečně naplňuje minimální úroveň“ (Partially Meets Global Minimum Proficiency).
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- měří a porovnává délky, obsahy, objemy pomocí nestandardních jednotek (kroky, palce, dřívka, provázek…, listy papíru, čtverce v síti…, krychle… a předměty)
- používá nestandardní jednotky k odhadu délky, obsahu a objemu
- používá standardní jednotky k měření, porovnání a odhadu délek
- používá ke zjišťování obsahu čtvercovou síť
- vyjadřuje objem krychlového tělesa pomocí jednotkových krychlí