využívá metrické vlastnosti útvarů k řešení problému v kontextu reálných situací
MJA-MAT-002-ZV9-005
Komentář
Očekávaný výsledek učení reprezentuje matematický koncept nutný pro osvojení základních matematických dovedností nezbytných pro žákovo další studium a jeho osobní i profesní život. Napomáhá rozvoji základní matematické gramotnosti a mezioborové integraci.
Očekávaný výsledek učení vychází z Globálního odborného rámce (The Global Proficiency Framework, UNESCO), který definuje minimální úroveň znalostí a dovedností žáků v matematice na celosvětové úrovni. Náročnost odpovídá nejnižší úrovni, popsané v rámci „žák částečně naplňuje minimální úroveň“ (Partially Meets Global Minimum Proficiency).
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- řeší problémy zahrnující obvod n-úhelníku
- řeší problémy zahrnující obvod kruhu
- řeší problémy zahrnující obsahy trojúhelníků a obdélníků a tvarů z nich složených
- řeší problémy zahrnující obsah kruhu
- řeší problémy zahrnující povrch mnohostěnu
- řeší problémy zahrnující objem hranolu
- řeší problémy zahrnující povrch a objem válce
- řeší problémy s využitím Pythagorovy věty