konstruuje geometrické útvary podle zadaných parametrů
MJA-MAT-003-ZV5-008
Komentář
Očekávaný výsledek učení reprezentuje matematický koncept nutný pro osvojení základních matematických dovedností nezbytných pro žákovo další studium a jeho osobní i profesní život. Napomáhá rozvoji základní matematické gramotnosti a mezioborové integraci.
Očekávaný výsledek učení vychází z Globálního odborného rámce (The Global Proficiency Framework, UNESCO), který definuje minimální úroveň znalostí a dovedností žáků v matematice na celosvětové úrovni. Náročnost odpovídá nejnižší úrovni, popsané v rámci „žák částečně naplňuje minimální úroveň“ (Partially Meets Global Minimum Proficiency).
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- v manipulačních prostředích vyznačí základní geometrické útvary (např. pomocí skládání a stříhání papíru, provázkem, dřívky)
- v manipulačních prostředích vymodeluje rovnoběžné, různoběžné a kolmé úsečky
- rozliší přímky rovnoběžné, různoběžné, kolmé
- narýsuje úsečku dané délky, rovnoběžné a kolmé přímky, kružnice a označí je (ve čtverečkované síti, na čistém papíře)
- zkonstruuje rýsováním útvary podle předlohy nebo jednoduchých zadání
- popíše postup konstrukce jednoduchého útvaru s využitím rýsování úseček, rovnoběžek, kolmic nebo kružnic
Očekávané výsledky učení
Následující
Vzdělávací oblasti
- MJA-MAT-002-ZV9-005 využívá metrické vlastnosti útvarů k řešení problému v kontextu reálných situací
- MJA-MAT-003-ZV9-007 rozpozná geometrické útvary a využívá jejich vlastnosti k řešení problémů
- MJA-MAT-003-ZV9-008 skládá a rozkládá tělesa
- MJA-MAT-003-ZV9-009 konstruuje množiny bodů daných vlastností