rozpozná geometrické útvary a využívá jejich vlastnosti k řešení problémů
MJA-MAT-003-ZV9-007
Komentář
Očekávaný výsledek učení reprezentuje matematický koncept nutný pro osvojení základních matematických dovedností nezbytných pro žákovo další studium a jeho osobní i profesní život. Napomáhá rozvoji základní matematické gramotnosti a mezioborové integraci.
Očekávaný výsledek učení vychází z Globálního odborného rámce (The Global Proficiency Framework, UNESCO), který definuje minimální úroveň znalostí a dovedností žáků v matematice na celosvětové úrovni. Náročnost odpovídá nejnižší úrovni, popsané v rámci „žák částečně naplňuje minimální úroveň“ (Partially Meets Global Minimum Proficiency).
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- klasifikuje dvojrozměrné útvary a tělesa podle jejich určujících vlastností
- rozpozná a pojmenuje typy n-úhelníků
- rozpozná a pojmenuje části kruhu (poloměr, průměr, střed)
- rozpozná tělesa (hranol, válec, jehlan, kužel a kouli)
- určí a odhadne velikost úhlu
- řeší problémy zahrnující součet úhlů a jejich velikostí
- řeší problémy zahrnující výpočet velikosti úhlů tvořených různoběžkami nebo rovnoběžkami protnutými přímkou
- rozpozná dvojice shodných dvojrozměrných útvarů (v osové a středové souměrnosti, v posunutí, v otočení) a určí typ zobrazení
- načrtne obrazy dvojrozměrných útvarů v osové a středové souměrnosti, v posunutí a v otočení
- využívá kartézskou soustavu souřadnic k popisu a znázornění geometrických útvarů
Očekávané výsledky učení
Předcházející