využívá k odhadu, měření a porovnávání nestandardní a standardní jednotky délky, obsahu a objemu
MJA-MAT-002-ZV9-004
Komentář
Očekávaný výsledek učení reprezentuje matematický koncept nutný pro osvojení základních matematických dovedností nezbytných pro žákovo další studium a jeho osobní i profesní život. Napomáhá rozvoji základní matematické gramotnosti a mezioborové integraci.
Očekávaný výsledek učení vychází z Globálního odborného rámce (The Global Proficiency Framework, UNESCO), který definuje minimální úroveň znalostí a dovedností žáků v matematice na celosvětové úrovni. Náročnost odpovídá nejnižší úrovni, popsané v rámci „žák částečně naplňuje minimální úroveň“ (Partially Meets Global Minimum Proficiency).
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- převádí mezi jednotkami délky, obsahu a objemu v rámci standardního měřicího systému nebo mezi různými systémy měření
- využívá k vyjádření jednotek veličin vhodné předpony (kilo-, hekto-, deka-, deci-, centi- a mili-)
- odečítá hodnoty ze stupnice na různých měřicích nástrojích zahrnujících zlomky a desetinná čísla
- převádí jednotky mezi různými systémy, pokud je znám převodní vztah
Očekávané výsledky učení
Předcházející
Vzdělávací oblasti
- CJS-CJS-004-ZV5-020 odhadne a změří vhodnými měřidly vzdálenost, čas, hmotnost a teplotu, výsledek měření uvede se správnými jednotkami a zjištěné informace využije v praktických situacích
- MJA-MAT-001-ZV5-001 řeší problémy s přirozenými čísly (včetně nuly) v kontextu reálných situací
- MJA-MAT-002-ZV5-005 využívá standardní jednotky délky k odhadu, měření a porovnávání, prostřednictvím manipulace zjišťuje obsah a objem