vyjádří prožitek z interpretace a tvorby vycházející z hudby, tance a divadla, pojmenuje jeho význam pro sebe sama
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- v diskuzi popíše jednoduchými slovy vlastní tvorbu a vyjádří svůj prožitek z ní
- popíše jednotlivé fáze tvůrčího procesu, u společných činností vysvětlí svou roli v nich
- pojmenuje, co se mu v jeho tvorbě a interpretaci podařilo případně i to, s čím není spokojený, co by chtěl příště zlepšit
- popíše, čím je pro něj významná individuální tvůrčí a interpretační práce a čím skupinová
- do reflexe zapojuje i základní pojmy související s tvorbou ("Myslím, že se mi dařilo držet rytmus." "Té situaci chybělo uzavření." apod.)
Ilustrace očekávaného výkonu
Odkaz:
Krátký textový popis:
Hudební výchova:
Ilustrace k Hv jsou zpracovány v metodickém materiálu dostupném na odkazu.
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Příklady pro reflektivní aktivity - dramatická výchova:
- Verbální reflexe
Základním principem jsou učitelem pokládané otázky, které nejsou pouze povrchové a uzavřené (Líbilo se ti, co hráli spolužáci?). Učitel se doptává a hledá důvod proč se zrovna tak žáci cítí, proč se jim situace líbila, vede děti k argumentaci ocenění. Hlavní otázkou je tedy otázka: Proč?
Způsob ověření pro učitele:
Učitel hodnotí zapojení žáka do řízeného rozhovoru a diskuse a jeho argumentaci.
- Reflexe pomocí věty “S tebou bych se (ne)chtěl setkat”.
Učitel se po představení situace ptá žáků: Chtěli byste se setkat s nějakou postavou, kterou jste právě viděli? Nechává žákům prostor na odpovědi a u každého se také ptá, proč by se zrovna s touto postavou chtěli setkat. Z odpovědí na tuto otázku vyvstanou důležité informace o vnímání postavy, čím zaujala diváky (jakými divadelními prostředky, které je možné pojmenovat). Intenzivní zpětnou vazbu tak dostávají i tvůrci (jak se jim dařilo pracovat s vybranými divadelními prostředky). Ze stejných důvodů může učitel položit ještě upravenou verzi této otázky: Byla v prezentované situaci postava, se kterou byste se nechtěli potkat?
Popis ověřování pro učitele:
Učitel hodnotí zapojení žáka do diskuse a jeho argumentaci.
- Jak by mohl příběh pokračovat?
Učitel může tuto variantu zvolit ve chvíli, pokud představené výsledky práce nechaly diváky v nejistotě nebo nabízí možnost pokračování. Potenciál takového pokračování může učitel odhalit v diskuzi s diváky i tvůrci po představení výsledků. Jestliže je u diváků chuť a zájem v prezentované situaci pokračovat, nabídne učitel možnost konkrétní situaci rozšířit. Nechá jednotlivci nebo skupince čas na domluvu a připravení nové herní situace, kterou následně realizují před diváky i před tvůrci předchozí situace. Tvůrci i diváci mohou diskutovat nad tím, kam se situace posunula, co jsme se dozvěděli nového, co se změnilo a vyjádřit svůj názor na možný další průběh.
Popis ověřování pro učitele:
Učitel hodnotí zapojení žáka do diskuse, případně následné tvorby. Podporuje žáky v promýšlení logických návazností situací, schopnost navázat na již vzniklé motivy, témata a dále je rozvíjet vlastní tvorbou.
Ilustrace očekávaného výkonu
Odkaz:
Krátký textový popis:
Taneční a pohybová výchova:
Ilustrace je zpracována v metodickém materiálu dostupném na odkazu.
Ilustrace očekávaného výkonu
Odkaz:
Krátký textový popis:
Příklad lekce, v níž žáci pracují se společným námětem prostředky a postupy vycházejícími z různých umění.