Zapojuje se do reflexe reprodukčních, tvůrčích a interpretačních činností s porozuměním základním oborovým pojmům.
Komentář:
Činnosti jsou završeny jednoduchými slovními reflexemi nebo tvůrčími formami reflexe (gesta nebo fyzické modelování v podobě tělových soch, zvukové vyjádření, výtvarné vyjádření apod.). Ty umožňují žákovi vyjádřit prožitek z tvůrčí a interpretační činnosti a v jednoduchých formulacích pojmenovat jeho význam pro sebe i pro skupinu.
Součástí reflexe je i formulování jednoduché zpětné vazby k tvůrčím činnostem a interpretaci jiných. Cílem je to, aby se žák učil formulovat pozitivní zpětnou vazbu, přistupovat k tvorbě jiných s respektem, formulovat ocenění a nacházet inspirativní podněty pro sebe sama (vrstevnické učení). Pro zpětnou vazbu žák využívá i vlastní zkušenosti a znalosti, které získal ve tvůrčích a interpretačních činnostech. Díky vhodně formulovaným kritériím může učitel zaměřit zpětnou vazbu na kvality související s charakterem interpretace a tvorby, v přirozeném dialogu rozvíjet porozumění základním pojmům a vést žáky k jejich užívání.