používá v komunikaci o interpretaci, tvorbě a její prezentaci základní osvojené pojmy

UAK-HTD-001-ZV5-005
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • při komunikaci o tvorbě a interpretaci žák uplatní základní pojmy taneční a pohybové výchovy týkající se těla, jeho částí a pohybů (otočení, skok, pád, ohnutí, protažení), vybraných dynamických principů (např. lehký pohyb, silný pohyb, švih), tanečních kroků (taneční chůze, běh, poskok, cval), prostorové orientace (směry, úrovně), drah a útvarů (kruh, řada, zástup, skupina, přímka) a časových aspektů pohybu (rytmus, pomalý, rychlý pohyb) 
  • při tvorbě a její prezentaci, při reflexi tvorby, formulaci zpětné vazby apod. s porozuměním používá základní pojmy divadla a dramatické výchovy, které si osvojil v tvůrčích činnostech (role, postava, hráč/herec, živý obraz, situace, zápletka, improvizace, pantomima, plná hra, scéna, kostým, jeviště, hlediště, loutka, rekvizita) 
  • při komunikaci o tvorbě a interpretaci používá základní hudební pojmy, které si osvojil při nácviku, vlastní interpretaci a tvorbě 
  • při nácviku, interpretaci či tvorbě pracuje především s grafickou předlohou (grafické záznamy, partitury, obrázky, barevné karty aj.)

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

Blažíčková, E., Lisnerová, R. Taneční a pohybová výchova na 1. stupni základní školy. SPOLEČNOST PRO TANEČNÍ A MÚZICKOU VÝCHOVU, Praha 2011. 

Anotace: Příručka didaktických a metodických postupů. Je zde popsána metodická podpora pro implementaci obsahu Taneční a pohybová výchova do praxe základního vzdělávání na 1. stupni základní školy. Příručka je strukturovaná do dvou částí. V teoretické části jsou popsána východiska a cíle TPV i možnosti zapracování obsahu Taneční a pohybové výchovy do školního vzdělávacího programu. V praktické části je uveden návrh časového rozvržení učiva, členěný do jednotlivých čtvrtletních celků a uvedené konkrétní příklady. 

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

Pucová, M., Klementová, K.: Tanec, pohyb, rytmus. Taneční hry a pro tvořivost a pohodu ve třídě. Národní pedagogický institut České republiky, 2022 

Deset vybraných jazykově bezbariérových tanečně-pohybových her, s přesahem k hudebním a výtvarným činnostem, pro podporu integrace dětí s OMJ. Kreativní tanec pomůže žáky zapojit, aktivizovat, zlepší pozornost a vnese do třídy hravost a uvolnění. 

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

Dramatická výchova

Podrobný popis ilustrace je uveden pod odkazem.

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

Taneční a pohybová výchova: 

Šikmý strop aneb Evoluce  

Tanec přes celý prostor, kde žáci využijí pohyb těžiště ve všech prostorových úrovních. Hra zapojuje do pohybu celé tělo, rozvíjí sílu, koordinaci a vytrvalost, žáci si v ní osvojují možnosti pohybu svého těžiště v různých prostorových úrovních. Podrobný popis ilustrace je uveden pod odkazem.

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

Hudební výchova:

Ilustrace k Hv jsou zpracovány v metodickém materiálu dostupném na odkazu.