využívá své znalosti o výrazových prostředcích hudebního, tanečního a divadelního díla pro rozlišení základních forem, druhů těchto umění a při rozhovoru o zážitku ze setkání s těmito díly
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- popíše autentické prostředí pro prezentaci daného uměleckého díla nebo projevu kultury (činoherní, taneční představení – divadlo, hudba - koncertní sál)
- na základě pojmenovaných výrazových prostředků určí, o jaký druh umění se jedná, případně o jaký základní žánr, formu uměleckého díla
- využívá osvojené základní pojmy jednotlivých umění a jejich prostředků a postupů jak pro vlastní tvůrčí potřebu, tak i k interpretaci a komunikaci o uměleckém díle
- adekvátně jeho věku tato díla interpretuje.
Ilustrace očekávaného výkonu
Odkaz:
Krátký textový popis:
Taneční a pohybová výchova:
Zhlédnutí tanečního představení “Momo a ukradený čas”, doprovodný program (workshop) vedený profesionálními tanečními umělci a následná skupinová reflexe s učitelem.
Podrobný popis je uveden pod odkazem.
Ilustrace očekávaného výkonu
Odkaz:
Krátký textový popis:
V odkazu je uveden popis hodiny hudební výchovy, v níž pedagog využívá postupů aktivního poslechu ( Jana Lindová: Beethovenova 6. symfonie. Pastorální – Scéna u potoka. Aktivní poslech).
Ilustrace očekávaného výkonu
Odkaz:
Krátký textový popis:
Dramatická výchova:
Žák má z předcházející výuky vědomosti o základních druzích divadla. Zhlédne divadelní představení (v autentickém prostředí nebo ze záznamu) a pojmenuje základní prostředky: Hráli živí herci nebo loutky? Bylo by možné zpracovat příběh jinými uměleckými prostředky? Bylo by to ještě divadlo? Byla tam hudba, písně - proč ano, proč ne? V jakém prostoru se divadlo odehrávalo? Apod. Na základě takto vedeného řízeného rozhovoru žáci pojmenují, o jaký druh divadla šlo.
Inspirativní materiál pro metody práce s divadelním zážitkem žáků je na odkaze.