popíše různé formy a podoby živého umění a kultury, kulturních institucí, událostí a tradic na regionální, národní i celosvětové úrovni
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- charakterizuje alespoň jednu kulturní instituci, aktivitu celostátního významu z oblasti hudby, tance, divadla
- popíše mezinárodní přesah alespoň jedné kulturní aktivity vztahující se k performativním uměním
- čerpá z jemu dostupných zdrojů informace o významných uměleckých a kulturních aktivitách ve svém regionu, v celostátním měřítku
- uvede kulturní aktivitu ve svém regionu, kterou by vybral pro sebe nebo pro své blízké
- vytvoří krátkou prezentaci o kulturní aktivitě ve svém regionu nebo v celostátním měřítku, jejíž součástí bude i posouzení jejího významu pro život v regionu, ve kterém žije a možného významu pro žáka samotného
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Žák samostatně či ve skupině zjišťuje, které kulturní instituce nebo kulturní performativní programy či festivaly se nachází v jeho regionu. Připraví si např. představení hudebního festivalu Smetanova Litomyšl. Vyhledá si o něm informace na internetu, zhlédne propagační video na youtube, zeptá se rodičů, prarodičů či známých. Vypracuje prezentaci pro spolužáky, ve které v krátkosti festival představí. Představí například osobnost Bedřicha Smetany, rodáka z Litomyšle, ukáže vizualizaci Státního zámku Litomyšl, která je na seznamu kulturního světového dědictví UNESCO (vysvětlí pojem UNESCO) a seznámí spolužáky s hudebním programem aktuálního ročníku. Zjišťuje, zda z programu některé dílo či významného interpreta spolužáci znají. Hovoří o případné vlastní zkušenosti s festivalem, projeví zájem festival v budoucnu navštívit nebo vysvětlí, proč ho návštěva festivalu neláká.