vyjadřuje výtvarnými prostředky vjemy, pocity, prožitky, smyslové asociace, myšlenky, představy, fantazie a zkušenosti a realizuje své nápady
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- objevil možnosti kresby, malby a prostorové tvorby a vyjadřuje jimi své vjemy, představy a myšlenky
- vybere si cíleně prostředky, se kterými chce pracovat a má odvahu s nimi experimentovat
- označí ve svém díle i díle jiných ta místa, která jsou pro určení obsahu díla zásadní
- dílo pojmenuje podle svého uvážení tak, aby jeho název byl výstižný pro něj samotného
- na své dílo reaguje (dotváří je) slovem, pohybem, zvukem
Ilustrace očekávaného výkonu
Odkaz:
Krátký textový popis:
1)Moje ráno
Jedná se vlastně o hru, kdy krátký časový limit určený na kresbu, která „koluje“ odlehčuje naše přemýšlení a snahu o přesné zachycení prožívaného časového úseku dne a ranních rituálů. Žáci pracují intuitivně s asociacemi a představivostí. Hra končí v tom okamžiku, kdy se kresba dostane ke svému původnímu autorovi. Může tak vzniknout kolektivní dílo plné překvapivých znaků, symbolů, humorných zkratek.
2) Stopy a otisky
Jedná se o zadání nejméně pro dvě na sebe navazující dvouhodinové lekce, kdy žáci objevují a zkoumají místo skrze otisky pro něj typických předmětů do modelovací hmoty a zvukové záznamy. Vyústěním tvůrčí práce není objekt sám o sobě, ale společné environmentální instalace, díky kterým může místo „ožít“ a vyvolávat nové představy, asociace či inspirovat k příběhům, které se mohly nebo mohou v místě odehrát.
3) Přání pro hezký den aneb Člověče, usměj se! (kolektivní práce)
Žáci společně promýšlejí a s pomocí fixů a barev na sklo ztvárňují motiv v blízkosti vstupních dveří motiv, který by zlepšil náladu jim nebo někomu jinému. Svou tvorbu vyfotografují a společně o procesu tvorby diskutují.