vyjadřuje výtvarnými prostředky vjemy, pocity, prožitky, smyslové asociace, myšlenky, představy, fantazie a zkušenosti a realizuje své nápady

UAK-VFV-001-ZV5-002
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • objevil možnosti kresby, malby a prostorové tvorby a vyjadřuje jimi své vjemy, představy a myšlenky 
  • vybere si cíleně prostředky, se kterými chce pracovat a má odvahu s nimi experimentovat 
  • označí ve svém díle i díle jiných ta místa, která jsou pro určení obsahu díla zásadní 
  • dílo pojmenuje podle svého uvážení tak, aby jeho název byl výstižný pro něj samotného
  • na své dílo reaguje (dotváří je) slovem, pohybem, zvukem 

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

1)Moje ráno 

Jedná se vlastně o hru, kdy krátký časový limit určený na kresbu, která „koluje“ odlehčuje naše přemýšlení a snahu o přesné zachycení prožívaného časového úseku dne a  ranních rituálů. Žáci pracují intuitivně s asociacemi a představivostí. Hra končí v tom okamžiku, kdy se kresba dostane ke svému původnímu autorovi. Může tak vzniknout kolektivní dílo plné překvapivých znaků, symbolů, humorných zkratek. 

2) Stopy a otisky 

Jedná se o zadání nejméně pro dvě na sebe navazující dvouhodinové lekce, kdy žáci objevují a zkoumají místo skrze otisky pro něj typických předmětů do modelovací hmoty a zvukové záznamy. Vyústěním tvůrčí práce není objekt sám o sobě, ale společné environmentální instalace, díky kterým může místo „ožít“ a vyvolávat nové představy, asociace či inspirovat k příběhům, které se mohly nebo mohou v místě odehrát.

3) Přání pro hezký den aneb Člověče, usměj se! (kolektivní práce) 

Žáci společně promýšlejí a s pomocí fixů a barev na sklo ztvárňují motiv v blízkosti vstupních dveří motiv, který by zlepšil náladu jim nebo někomu jinému. Svou tvorbu vyfotografují a společně o procesu tvorby diskutují.