uspořádá si svá díla a sdílí je s ostatními
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- dokumentuje si a třídí výsledky vlastní tvůrčí práce
- navrhne, jak s dokumentací bude dále pracovat
- má zpracované portfolio svých výtvarných či audiovizuálních děl (seznam, deník)
- svá díla má klasifikována dle názvu, data vzniku
- umí svá díla vhodně popsat a uložit
- umí vytvořit štítky a označit svá díla pro lepší orientaci
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Jedinečné momenty
Dokumentace, její třídění, uspořádávání a prezentování, se nemusí týkat jen vlastní tvorby, ale i pozorování míst, architektury, předmětů, krajiny, situací apod.
Na společné vycházce s učitelem po blízkém okolí, nebo městem se žáci zaměřují například na okna budov, dveře, štukové ornamenty na zdech domů, plastiky ve veřejném prostoru, pamětní desky, ale také na stromy v parcích, květinové záhony, i případně na vývěsní cedule, reklamy apod. Jde o to „zmapovat“ místo z různých úhlů pohledu.
Poznámka: Zadání lze různě variovat, může se jednat i o vytvoření „fotoreportu“ z procházky po okolí zpracované s využitím aplikace do podoby gif.
Současně je třeba vnímat ne zcela „ostrou“ hranici, mezi tím, kdy se jedná o uspořádávání výsledných děl a kdy o vlastní postup a metodu tvůrčí práce.
Popis ověřování pro učitele
Vyučující sleduje, zda se žák dokáže zaměřit na určitou věc a tu sledovat a dokumentovat ji. Je důležité se zaměřit na to, zda si žák vytvořil svá vlastní kritéria a skutečně podle nich v třídění postupoval, než na množství fotodokumentace. Rovněž je vhodné ptát se na záměry žáka k dalšímu využití fotodokumentace.