uspořádá si svá díla a sdílí je s ostatními

UAK-VFV-001-ZV5-003
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • dokumentuje si a třídí výsledky vlastní tvůrčí práce 
  • navrhne, jak s  dokumentací bude dále pracovat 
  • má zpracované portfolio svých výtvarných či audiovizuálních děl (seznam, deník)
  • svá díla má klasifikována dle názvu, data vzniku
  • umí svá díla vhodně popsat a uložit
  • umí vytvořit štítky a označit svá díla pro lepší orientaci

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

Jedinečné momenty

Dokumentace, její třídění, uspořádávání a prezentování, se nemusí týkat jen vlastní tvorby, ale i pozorování míst, architektury, předmětů, krajiny, situací apod. 

Na společné vycházce s učitelem po blízkém okolí, nebo městem se žáci zaměřují například na okna budov, dveře, štukové ornamenty na zdech domů, plastiky ve veřejném prostoru, pamětní desky, ale také na stromy v parcích, květinové záhony, i případně na vývěsní cedule, reklamy apod. Jde o to „zmapovat“ místo z různých úhlů pohledu. 

Poznámka: Zadání lze různě variovat, může se jednat i o vytvoření „fotoreportu“ z procházky po okolí zpracované s využitím aplikace do podoby gif.

Současně je třeba vnímat ne zcela „ostrou“ hranici, mezi tím, kdy se jedná o uspořádávání výsledných děl a kdy o vlastní postup a metodu tvůrčí práce. 

Popis ověřování pro učitele

Vyučující sleduje, zda se žák dokáže zaměřit na určitou věc a tu sledovat a dokumentovat ji. Je důležité se zaměřit na to, zda si žák vytvořil svá vlastní kritéria a skutečně podle nich v třídění postupoval, než na množství fotodokumentace. Rovněž je vhodné ptát se na záměry žáka k dalšímu využití fotodokumentace.