užívá pojmy výtvarného a filmového umění při komunikaci o vlastní tvorbě i o tvorbě ostatních
UAK-VFV-001-ZV5-004
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- užívá pojmy výtvarného umění proto, aby komunikoval o svém díle či díle ostatních
- vysvětlí jaký vliv na působení díla mají určitého prvky (např. jaký vliv má na působení díla jeho barevnost, kontrast, druh použitého písma, velikost a formát)
- propojí si pojem s výsledkem a procesem vlastní tvorby (např.: portrét, zátiší, krajina, hmota, tisknu, modeluji, kreslím, maluji, míchám barvy, ředím barvy a pod.)
Ilustrace očekávaného výkonu
Odkaz:
Krátký textový popis:
Inspirace - Mandala z přírodnin
Vychází z ukázek vybraných autorů krajinného umění - land art, např. Ivana Kafka, Andy Goldsworthy nebo Richarda Longa. Žáci zpracují drobné mandaly, které reagují na nejbližší okolí. Hotová díla vyfotografují a fotografie použijí pro reflexi k tvorbě.
Vyučující sleduje, jakým způsobem žáci uplatňují konkrétní pojmy (kontrast, rytmus, kompozice, perspektiva…) a v případě potřeby je koriguje. Vhodné je představovat příklady z běžného života žáků, ideálně ve vazbě na vizuální gramotnost a kulturní zvyklosti (např. barevnost dopravního značení v kontrastu k oblečení myslivce).