užívá pojmy výtvarného a filmového umění při komunikaci o vlastní tvorbě i o tvorbě ostatních

UAK-VFV-001-ZV5-004
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • užívá pojmy výtvarného umění proto, aby komunikoval o svém díle či díle ostatních 
  • vysvětlí jaký vliv na působení díla mají určitého prvky (např. jaký vliv má na působení díla jeho barevnost, kontrast, druh použitého písma, velikost a formát)
  • propojí si pojem s výsledkem a procesem vlastní tvorby (např.: portrét, zátiší, krajina, hmota, tisknu, modeluji, kreslím, maluji, míchám barvy, ředím barvy a pod.)

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

Inspirace - Mandala z přírodnin 

Vychází z ukázek vybraných autorů krajinného umění - land art, např. Ivana Kafka, Andy Goldsworthy nebo Richarda Longa. Žáci zpracují drobné mandaly, které reagují na nejbližší okolí. Hotová díla vyfotografují a fotografie použijí pro reflexi k tvorbě. 

Vyučující sleduje, jakým způsobem žáci uplatňují konkrétní pojmy (kontrast, rytmus, kompozice, perspektiva…) a v případě potřeby je koriguje. Vhodné je představovat příklady z běžného života žáků, ideálně ve vazbě na vizuální gramotnost a kulturní zvyklosti (např. barevnost dopravního značení v kontrastu k oblečení myslivce).