spravuje portfolio vlastní tvorby a digitální databanku uměleckých děl pro inspiraci a využití ve své další tvorbě
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- založil portfolio vlastní tvorby (dále jen portfolio) a uspořádal jej podle samostatně stanovených kritérií
- založil digitální databanku reprodukcí uměleckých uměleckých děl z oblasti výtvarného umění, filmu a audiovize, včetně významných architektonických děl (dále jen databanka);
- obsah databanky utřídil podle samostatně stanovených kritérií (kritéria se v průběhu mohou měnit)
- průběžně aktualizoval a třídil portfolio a databanku v intervalech, které si zvolil nebo na kterých se domluvil s učitelem
- verbálně popsal změny, ke kterým za dané období došlo a jak s portfoliem a databankou zamýšlí dál pracovat
- obsah svého portfolia a databanky prezentoval formou, která mu vyhovuje a kterou považuje za přínosnou pro ostatní
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Zadání pro žáka:
Dokumentujte si významné architektonické památky, které v průběhu školního roku (například na školním výletě nebo exkurzi se třídou) navštívíte. Vyfotografujte si objekt jako celek a zaznamenejte si (fotograficky, kresbou, textem) také prvek/detail, který je charakteristický pro objekt a historický sloh, ve kterém vznikl. Následně si ze své databanky vyberte kolekci, kterou jste utřídili podle předem stanovených kritérií a zvoleným způsobem ji prezentuje ostatním.
Popis ověřování pro učitele:
Důležité je, zda žák předložil nejen portfolio vlastní tvorby (ve formě fotodokumentace či vhodně adjustovaných originálů), ale i soubor odkazů a výtvarných či textových záznamů, které jsou součástí databanky. Učitel na základě domluvy se žáky stanoví období, za které žáci svá portfolia a databanky vzájemně prezentují a při prezentaci nesleduje pouze jejich aktuální podobu, ale také to, jak se jejich obsah proměňoval, jaká kritéria byla pro jejich třídění zvolena, jak žák využíval databanku pro svoji vlastní tvůrčí práci, jak mu pomohla k orientaci v dějinách výtvarné kultury (rozpoznání historických slohů apod.) nebo zda jejím prostřednictvím objevil nějaké osobní téma, kterému se chce dále věnovat. Učitel žáky průběžně motivuje a vytváří podmínky pro založení a správu portfolia a databanky přímo ve výuce.
Poznámka: žák si významné architektonické památky může dokumentovat za různých okolností. Může se jednat o jednorázovou dokumentaci například na školním výletě nebo se může jednat o místa, která navštívil s rodiči. Učitel také může zadat žákům, aby se v průběhu určitého období záměrně soustředili na konkrétní významné památky ve svém blízkém okolí nebo mimo něj.