realizuje tvůrčí záměr v oblasti filmu a audiovize s využitím vhodných oborových pojmů a zařízení

UAK-VFV-001-ZV9-005
divider

Úroveň: Optimální

Důkazy o učení:

  • umí napsat synopsi (krátký popis) filmového či audiovizuálního tvaru (krátkého filmu, reportáže, scénky)
  • popíše roli, v jaké se bude na díle podílet (autor, režisér, kameraman, střihač, moderátor…)
  • umí souvisle představit tvůrčí záměr s použitím oborových pojmů
  • zvládne připraví program filmového promítání, přehlídky, festivalu
  • umí vybrat vhodné technické vybavení pro natáčení a zpracování obrazu i zvuku

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

Pitching audiovizuálního díla

Žáci před třídou prezentují návrh krátkého audiovizuálního díla. Skupina či jednotlivec si připraví stručnou a srozumitelnou prezentaci svého autorského záměru. Ten představí třídě poutavou formou na ploše max. 15 minut. Je možné využít powerpointové prezentace, ale i flipchart či zapojit projekci fotografií, krátkých videí či živou hereckou akci. Cílem aktivity je co nejvíce přiblížit autorský záměr a zároveň zaujmout spolužáky a přesvědčit je, že výsledné audiovizuální dílo bude zajímavé.

V prezentaci žák či skupina představí především:

  • Příběh připravovaného audiovizuálního díla
  • Postavy
  • Zamýšlenou techniku
  • Upřesní náplň práce v jednotlivých fázích výroby
  • Předpokládanou délku a náročnost jednotlivých realizačních fází
  • Kdo bude tvořit štáb a jaké pozice bude zastávat
  • Předpokládanou stopáž
  • Rozpočet
  • Plánovaný způsob uvedení díla (kdy a kde bude dílo prezentováno veřejnosti)

Ostatní žáci a učitel naplňují roli dramaturga a producenta. Doptávají se na nejasnosti, snaží se odhalit a upozornit na případné chyby či nedostatky v příběhu i plánovaném procesu realizace. Následně prostřednictvím hlasování audiovizuální dílo doporučí, či nedoporučí k realizaci.