realizuje tvůrčí záměr v oblasti filmu a audiovize s využitím vhodných oborových pojmů a zařízení
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- umí napsat synopsi (krátký popis) filmového či audiovizuálního tvaru (krátkého filmu, reportáže, scénky)
- popíše roli, v jaké se bude na díle podílet (autor, režisér, kameraman, střihač, moderátor…)
- umí souvisle představit tvůrčí záměr s použitím oborových pojmů
- zvládne připraví program filmového promítání, přehlídky, festivalu
- umí vybrat vhodné technické vybavení pro natáčení a zpracování obrazu i zvuku
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Pitching audiovizuálního díla
Žáci před třídou prezentují návrh krátkého audiovizuálního díla. Skupina či jednotlivec si připraví stručnou a srozumitelnou prezentaci svého autorského záměru. Ten představí třídě poutavou formou na ploše max. 15 minut. Je možné využít powerpointové prezentace, ale i flipchart či zapojit projekci fotografií, krátkých videí či živou hereckou akci. Cílem aktivity je co nejvíce přiblížit autorský záměr a zároveň zaujmout spolužáky a přesvědčit je, že výsledné audiovizuální dílo bude zajímavé.
V prezentaci žák či skupina představí především:
- Příběh připravovaného audiovizuálního díla
- Postavy
- Zamýšlenou techniku
- Upřesní náplň práce v jednotlivých fázích výroby
- Předpokládanou délku a náročnost jednotlivých realizačních fází
- Kdo bude tvořit štáb a jaké pozice bude zastávat
- Předpokládanou stopáž
- Rozpočet
- Plánovaný způsob uvedení díla (kdy a kde bude dílo prezentováno veřejnosti)
Ostatní žáci a učitel naplňují roli dramaturga a producenta. Doptávají se na nejasnosti, snaží se odhalit a upozornit na případné chyby či nedostatky v příběhu i plánovaném procesu realizace. Následně prostřednictvím hlasování audiovizuální dílo doporučí, či nedoporučí k realizaci.