předchází situacím ohrožujícím bezpečnost zařízení a dat nebo jeho tělesné či duševní zdraví
KDI-BZK-000-ZV9-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE
- vedu žáky k porozumění pravidlům bezpečného zacházení s digitálními technologiemi a k jejich dodržování
- nastavujeme společně pravidla tak, aby podporovala aktivní přístup žáků k využívání digitálních technologií, a současně dbáme na to, aby pravidla podporovala digitální pohodu (wellbeing) žáků a vedla je k ochraně jejich duševního, fyzického a sociálního zdraví
- kladu důraz na to, aby žáci vnímali pozitivní i negativní důsledky digitalizace pro člověka, společnost i v kontextu cílů udržitelného rozvoje
Hodnoty
- Podporující technologie
- Sdílené poznání
- Zdravá planeta
- Důstojný život
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
komponenta: ochrana obsahu a soukromí v digitálním prostředí
- s porozuměním udržuje svá digitální zařízení zabezpečená; data chrání před zneužitím; rozpozná rizikové situace a vhodně na ně reaguje
komponenta: vliv digitálních technologiích na wellbeing a sociální začlenění
- předchází při používání digitálních technologií situacím ohrožujícím jeho tělesné a duševní zdraví i zdraví ostatních
komponenta: dopad digitálních technologií a jejich používání na životní prostředí
- zvažuje a hodnotí dopady používání digitálních technologií na sebe, druhé, společnost a životní prostředí