Společnost pro všechny
Průřezové téma Společnost pro všechny se zaměřuje na podporu hodnot, jako je tolerance, spolupráce, vzájemná pomoc, rovnost a respekt. Pomáhá žákovi pochopit význam společenského soužití, lidských práv a odpovědnosti každého jednotlivce ve společnosti. Učí ho aplikovat principy demokratického rozhodování a spolurozhodování v každodenním životě. Prostřednictvím modelových i reálných situací si žák osvojuje aktivní a bezpečný vztah ke komunikačním technologiím, dochází ke zvyšování jeho odolnosti vůči manipulativním technikám.
Cílem průřezového tématu je rozvíjet u žáka dovednost orientovat se a rozhodovat v každodenním životě. Žák se učí respektovat a uplatňovat pravidla společenského soužití. Učí se odpovědnosti za důsledky vlastních rozhodnutí pro sebe i pro druhé. Průřezové téma připravuje žáka na plnohodnotný život v inkluzivní společnosti, kde může být přijímán a kde může přispívat v rámci svých schopností, dovedností, návyků a postojů k jejímu rozvoji.
Škola je prostředí, v němž se žák setkává se spolužáky z nejrůznějšího sociálního a kulturního zázemí. Žák je veden k přijetí a respektování lidí s odlišnými potřebami, učí se praktické dovednosti potřebné k zapojení do běžného života.
Průřezové téma Společnost pro všechny prolíná všemi vzdělávacími oblastmi a každodenními aktivitami školy.
Očekávané výsledky učení jsou vzhledem k možnostem žáků formulované ve tvaru infinitivu, kterému předchází formulace: „Žák by měl“.