prozkoumá průběh a výsledky voleb v České republice, rozhodování občanů při volbách a jejich zapojování do veřejného politického dění

CAS-VKO-002-ZV9-006
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • jednoduše popíše, jak probíhají volby v ČR 
  • vysvětlí rozdíly mezi jednotlivými druhy voleb v ČR 
  • prezentuje analýzu vybraných volebních kampaní, zaměří se jak na přístup k zásadním politickým tématům, tak na mediální zpracování 
  • s oporou o příklady zpracuje přehled toho, jak se občan může přímo nebo nepřímo zapojovat do veřejného politického dění

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

Zadání pro žáka

  1. Rozdělte se do skupin, ve kterých budete pracovat s ukázkou volebního billboardu 
  2. Vypracujte odpovědi na zadané otázky: 
  • Co vás na billboardu zaujalo jako první? 
  • Jaké jazykové a obrazové prostředky jsou použity k zaujetí pozornosti? 
  • Co sděluje text na billboardu? 
  • Proč podle vás marketér zvolil barvy, které jsou užity? Jak na vás působí? 
  • Jaké emoce ve vás billboard vyvolává? 
  • Jaká je podle vás hlavní cílová skupina, kterou chce billboard oslovit? Jaký je její věk? Jaké hodnoty  jsou pro ni důležité? Svou odpověď zdůvodněte. 

3. Prezentujte své odpovědi na otázky a seznamte ostatní skupiny se “svým” billboardem 

Popis ověřování

Při hodnocení žákovské práce, která zahrnuje analýzu volebního billboardu, bychom měli brát v úvahu následující kritéria: 

  1. Identifikace: Žáci by měli být schopni identifikovat důležité detaily na billboardu, jako jsou jazykové a obrazové prostředky, barvy a celkový design. Učitel by měl sledovat, zda žáci dokázali správně identifikovat a popsat tyto detaily. 
  2. Interpretace: Žáci by měli být schopni interpretovat význam a účinek použitých jazykových a obrazových prostředků, barev a celkového designu. Učitel by měl hodnotit, zda žáci dokázali správně analyzovat tyto detaily a zda jsou schopni vysvětlit, proč byly použity.