na příkladech ze života občanů zhodnotí projevy ekonomické a politické integrace v Evropě a její výhody a nevýhody
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- vysvětlí význam vzniku EU a NATO a smysl jejich fungování
- pojmenuje a na konkrétních příkladech z vlastního života doloží výhody a nevýhody členství v EU/NATO
- argumentuje, proč (ne)být členem konkrétní mezinárodní organizace
- zpracuje úvahu nebo argumentační esej na téma, zda by mělo být Česko členem EU a/nebo NATO
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Zadání pro žáka
Ve dvojici roztřiďte a nalepte na papír výroky podle toho, zda vyjadřují podporu existence EU nebo jsou k ní kritické. Je možné, že budete potřebovat ještě jednu kategorii - výroky, které mohou být použity jako argumenty pro i proti. V případě potřeby si otevřete odkaz, který poskytuje více informací k daném výroku.
Popis ověřování
Učitel seznámí žáky s příčinou vzniku evropské mezinárodní organizace, strukturou EU, pravomocemi této organizace a základními silnými a slabými stránkami této organizace.
Aktivita se zaměřuje na výhody a nevýhody členství v Evropské unii. Požádejte žáky, aby ve dvojicích roztřídili výroky o Evropské unii na ty, které podporují členství v EU a na ty, které se vyjadřují k EU negativně. Žáci mohou využít QR kódy odkazující na články, které poskytují podrobnější informace k jednotlivým výrokům, a žáci si tak mohou ověřit pravdivost výroků.
Příklady otázek pro žáky pro následnou reflexi:
- Podle čeho jsi se rozhodoval, do které kategorie výrok zařadit?
- Bylo pro tebe těžší rozpoznat argumenty pro podporu nebo proti?