na příkladech ze života občanů zhodnotí projevy ekonomické a politické integrace v Evropě a její výhody a nevýhody

CAS-VKO-002-ZV9-010
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • vysvětlí význam vzniku EU a NATO a smysl jejich fungování 
  • pojmenuje a na konkrétních příkladech z vlastního života doloží výhody a nevýhody členství v EU/NATO  
  • argumentuje, proč (ne)být členem konkrétní mezinárodní organizace 
  • zpracuje úvahu nebo argumentační esej na téma, zda by mělo být Česko členem EU a/nebo NATO 

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

Zadání pro žáka 

Ve dvojici roztřiďte a nalepte na papír výroky podle toho, zda vyjadřují podporu existence EU nebo jsou k ní kritické. Je možné, že budete potřebovat ještě jednu kategorii - výroky, které mohou být použity jako argumenty pro i proti. V případě potřeby si otevřete odkaz, který poskytuje více informací k daném výroku.  

Popis ověřování

Učitel seznámí žáky s příčinou vzniku evropské mezinárodní organizace, strukturou EU, pravomocemi této organizace a základními silnými a slabými stránkami této organizace.  

Aktivita se zaměřuje na výhody a nevýhody členství v Evropské unii. Požádejte žáky, aby ve dvojicích roztřídili výroky o Evropské unii na ty, které podporují členství v EU a na ty, které se vyjadřují k EU negativně. Žáci mohou využít QR kódy odkazující na články, které poskytují podrobnější informace k jednotlivým výrokům, a žáci si tak mohou ověřit pravdivost výroků. 

Příklady otázek pro žáky pro následnou reflexi:  

  • Podle čeho jsi se rozhodoval, do které kategorie výrok zařadit?  
  • Bylo pro tebe těžší rozpoznat argumenty pro podporu nebo proti?