kriticky posuzuje dění ve svém regionu, v České republice a ve světě

CAS-VKO-002-ZV9-011
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • prezentuje příklady aktuálního dění z regionu, státu i světa 
  • na konkrétním příkladu aktuálního dění ukáže různé pohledy a představí různou argumentaci, se kterými se seznámil v informačních zdrojích 
  • uvede příklady z reálného života, které ilustrují přínos svobodných, nezávislých a pluralitních médií 

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

Metodický komentář 

Žáci budou tvořit Crime Board na popis aktuálního světového dění/problému. Základní informace o metodě Crime Board a jejím využití naleznete například v tomto příspěvku: https://tajnyucitel.wordpress.com/2018/05/27/zazracna-metoda-crime-board/

Zadání pro žáky

  1. Budete pracovat v týmech a využívat různé zdroje k shromáždění informací. Jako skupina si vyberte aktuální případ z některé z těchto oblasti - změny klimatu, ztráta biodiverzity, nedostatek vody, sociální a ekonomická nerovnost, konflikty a války, extrémismus, kybernetická bezpečnost, migrace a uprchlictví,  
  2. Během výzkumu shromažďujte “důkazy” - to mohou být citace, statistiky, fotografie, výpovědi atd. Tyto důkazy budou tvořit základ vaší nástěnky. 
  3. Na nástěnce uspořádejte své důkazy tak, aby jasně a logicky prezentovaly vaše zjištění. Můžete využít vlnovky, šipky, barevné kódy atd. k propojení souvisejících důkazů a vytvoření “příběhu”. 
  4. Při uspořádání práce se můžete zaměřit na následující otázky: Kdo jsou aktéři dané události? Jaké jsou důsledky dané události? Jaké jsou různé úhly pohledu na danou událost? 
  5. Každý tým představí svou nástěnku a shrne své zjištění. Diskutujte o svých závěrech a odpovězte na otázky ostatních týmů. 

Popis ověřování

Žáci prezentují relevantní a důležité informace týkající se vybraného tématu, které budou logicky uspořádány a doplněny důkazy prokazujícími globální dopady. Je důležité, aby informace byly srozumitelné a přehledné, aby mohly být snadno pochopeny spolužáky. Vytvořený Crime Board by měl být přehledný a atraktivní, aby poutal pozornost. Informace by měly být prezentovány srozumitelně s využitím vhodných vizuálních pomůcek, jako jsou obrázky, grafy nebo mapy. Žáci by měli kriticky hodnotit informace z různých zdrojů a rozlišovat mezi relevantními a irelevantními informacemi. Je důležité, aby byli schopni formulovat vlastní závěry a prezentovat je na Crime Boardu.