kriticky posuzuje dění ve svém regionu, v České republice a ve světě
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- prezentuje příklady aktuálního dění z regionu, státu i světa
- na konkrétním příkladu aktuálního dění ukáže různé pohledy a představí různou argumentaci, se kterými se seznámil v informačních zdrojích
- uvede příklady z reálného života, které ilustrují přínos svobodných, nezávislých a pluralitních médií
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Metodický komentář
Žáci budou tvořit Crime Board na popis aktuálního světového dění/problému. Základní informace o metodě Crime Board a jejím využití naleznete například v tomto příspěvku: https://tajnyucitel.wordpress.com/2018/05/27/zazracna-metoda-crime-board/
Zadání pro žáky
- Budete pracovat v týmech a využívat různé zdroje k shromáždění informací. Jako skupina si vyberte aktuální případ z některé z těchto oblasti - změny klimatu, ztráta biodiverzity, nedostatek vody, sociální a ekonomická nerovnost, konflikty a války, extrémismus, kybernetická bezpečnost, migrace a uprchlictví,
- Během výzkumu shromažďujte “důkazy” - to mohou být citace, statistiky, fotografie, výpovědi atd. Tyto důkazy budou tvořit základ vaší nástěnky.
- Na nástěnce uspořádejte své důkazy tak, aby jasně a logicky prezentovaly vaše zjištění. Můžete využít vlnovky, šipky, barevné kódy atd. k propojení souvisejících důkazů a vytvoření “příběhu”.
- Při uspořádání práce se můžete zaměřit na následující otázky: Kdo jsou aktéři dané události? Jaké jsou důsledky dané události? Jaké jsou různé úhly pohledu na danou událost?
- Každý tým představí svou nástěnku a shrne své zjištění. Diskutujte o svých závěrech a odpovězte na otázky ostatních týmů.
Popis ověřování
Žáci prezentují relevantní a důležité informace týkající se vybraného tématu, které budou logicky uspořádány a doplněny důkazy prokazujícími globální dopady. Je důležité, aby informace byly srozumitelné a přehledné, aby mohly být snadno pochopeny spolužáky. Vytvořený Crime Board by měl být přehledný a atraktivní, aby poutal pozornost. Informace by měly být prezentovány srozumitelně s využitím vhodných vizuálních pomůcek, jako jsou obrázky, grafy nebo mapy. Žáci by měli kriticky hodnotit informace z různých zdrojů a rozlišovat mezi relevantními a irelevantními informacemi. Je důležité, aby byli schopni formulovat vlastní závěry a prezentovat je na Crime Boardu.