používá základní ekonomické pojmy, které jsou aktuálně diskutovány ve veřejném prostoru

CAS-VKO-003-ZV9-015
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • na příkladech správně vysvětlí vybrané aktuální ekonomické pojmy  
  • v textu / v diskusi používá správně vhodné ekonomické pojmy 
  • navrhuje vysvětlení souvislostí ekonomických pojmů se svým aktuálním a/nebo budoucím životem 

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

Zadání pro žáka

Najdi ve zpravodajství z posledních dvou měsíců libovolnou zprávu ve formě textu, která se týká ekonomiky, a uveď svůj informační zdroj. Zaznač v textu použité ekonomické pojmy. Na základě toho, co jsi se doposud naučil, vytvoř slovníček použitých ekonomických pojmů a vysvětlení, jak zpráva (ne)může ovlivnit tvůj život. Pro své spolužáky zpracuj krátký srozumitelný souhrn zprávy v podobě tweetu (textu o max. délce 280 znaků), 30s audio nebo video nahrávky. 

Popis ověřování

Vhodné je, aby spolu se zadáním byli žáci seznámeni s kritérii hodnocení. Kritéria může nastavit učitel, ale mohou se na jejich nastavení také podílet sami žáci. Hodnocení podle kritérií nemusí provádět jen učitel, ale může jej provádět i žák k vlastnímu textu, případně k textu spolužáka. Návrh kritérií hodnocení – žák: 

  • našel zprávu související s ekonomikou a v textu označil ekonomické pojmy 
  • vytvořil slovníček použitých ekonomických pojmů 
  • vysvětlil, jak podle něj zpráva (ne)může ovlivnit jeho život (Pozor! Nelze hodnotit správnost závěrů žáka, k tomu zatím nemá dostatečný přehled a znalosti.) 
  • zpracuje krátký srozumitelný souhrn zprávy v podobě tweetu, 30s audio nebo video nahrávky 

Metodický komentář

Pokud žáci nemají přístup k internetu, je možné připravit a vytisknout různorodé zprávy a nechat žáky, aby si některou zprávu vybrali.