používá základní ekonomické pojmy, které jsou aktuálně diskutovány ve veřejném prostoru
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- na příkladech správně vysvětlí vybrané aktuální ekonomické pojmy
- v textu / v diskusi používá správně vhodné ekonomické pojmy
- navrhuje vysvětlení souvislostí ekonomických pojmů se svým aktuálním a/nebo budoucím životem
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Zadání pro žáka
Najdi ve zpravodajství z posledních dvou měsíců libovolnou zprávu ve formě textu, která se týká ekonomiky, a uveď svůj informační zdroj. Zaznač v textu použité ekonomické pojmy. Na základě toho, co jsi se doposud naučil, vytvoř slovníček použitých ekonomických pojmů a vysvětlení, jak zpráva (ne)může ovlivnit tvůj život. Pro své spolužáky zpracuj krátký srozumitelný souhrn zprávy v podobě tweetu (textu o max. délce 280 znaků), 30s audio nebo video nahrávky.
Popis ověřování
Vhodné je, aby spolu se zadáním byli žáci seznámeni s kritérii hodnocení. Kritéria může nastavit učitel, ale mohou se na jejich nastavení také podílet sami žáci. Hodnocení podle kritérií nemusí provádět jen učitel, ale může jej provádět i žák k vlastnímu textu, případně k textu spolužáka. Návrh kritérií hodnocení – žák:
- našel zprávu související s ekonomikou a v textu označil ekonomické pojmy
- vytvořil slovníček použitých ekonomických pojmů
- vysvětlil, jak podle něj zpráva (ne)může ovlivnit jeho život (Pozor! Nelze hodnotit správnost závěrů žáka, k tomu zatím nemá dostatečný přehled a znalosti.)
- zpracuje krátký srozumitelný souhrn zprávy v podobě tweetu, 30s audio nebo video nahrávky
Metodický komentář
Pokud žáci nemají přístup k internetu, je možné připravit a vytisknout různorodé zprávy a nechat žáky, aby si některou zprávu vybrali.