vyhledá odpovědi na otázky související s činností obecního úřadu v dané lokalitě

CJS-CJS-001-ZV5-007
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • s oporou v informačních zdrojích zpracuje odpovědi na některé jednoduché otázky související s činností obecního úřadu (např. Kde obecní úřad sídlí? Kdy jsou úřední hodiny? Kde zařídit občanský průkaz nebo cestovní pas? Kde zaplatit poplatek za psa nebo odpady? Kde řešit uzavření manželství?)
  • sehraje scénku, ve které bude ukázáno, jak činnost obecního úřadu může pomoci při řešení konkrétní situace občana

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

Žáci ve skupinách vyhledávají a zapisují informace o místním obecním úřadu. Je jim zadán problém, který mají fiktivně řešit na obecním úřadu. S využitím informačních zdrojů vyhledávají, na jaký odbor a kdy se mohou v dané věci obrátit. Ve dvojici pak simulují rozhovor občana a úředníka při kontaktování úřadu kvůli danému problému. 

Zadání pro žáka

S použitím internetu a místního zpravodaje (nebo lokálních novin) vytvořte ve skupině informační leták na téma Náš obecní úřad / úřad městské části / městský úřad.

Leták bude obsahovat:

  • adresu úřadu
  • polohu úřadu na mapě
  • e-mailovou adresu podatelny
  • úřední hodiny úřadu
  • uvedení 3 záležitostí, které je možné na úřadě zařídit

Zjistěte informaci, kde může občan nahlásit to, že v obci volně pobíhá pes (zjistit, jak zaplatit poplatky za psa; stěžovat si na přeplněné veřejné kontejnery, nahlásit rozbité osvětlení v parku). 

Zapište si název patřičného odboru úřadu, který danou věc řeší, telefonní číslo, časy, kdy je možné úřad v této věci navštívit a případně i jméno úředníka. 

Ve skupině sehrajte scénku, jak řeší úředník vaši stížnost (nahlášení problému, dotaz). 

Popis ověřování (z pohledu učitele) 

Přizpůsobte zadání pro žáky místním podmínkám. Je důležité vzít do úvahy, zda se jedná o obec s rozšířenou působností nebo ne (např. vydání občanských průkazů a cestovních dokladů není v menších obcích možné). 

Žáci budou předem seznámeni s kritérii hodnocení, která mohou případně spoluvytvářet. Zpětnou vazbu mohou podávat učitelé i žáci v rámci vrstevnického hodnocení po prezentaci výstupu. 

Návrh kritérií hodnocení:

  • Žák se podílel na sestavení letáku.
  • Leták obsahuje všechny informace dle zadání.
  • Žák zapsal správně kontakty na patřičný odbor, který řeší zadaný problém.
  • Žák sehrál dobře svou roli při simulaci rozhovoru občana s úředníkem ve věci zadaného problému.