zhodnotí vliv podmínek prostředí na životní funkce a projevy vybraných organismů na základě vlastního pokusu

CJS-CJS-004-ZV5-016
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • porovná dvě stejné rostliny pěstované za změněných světelných podmínek
  • navrhne pokus, kterým zjistí, že rostliny mohou růst i ve tmě, ale jejich tělo bude změněné
  • vlastními slovy popíše viditelné změny, které během pokusu na obou rostlinách pozoroval

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

Ilustrace vychází z badatelské lekce “Posviťmě si na rostliny” (podrobný popis v příloze).

  • v bezpečném prostředí diskutuje a tvoří otázky s pomocí čteného textu, ve kterém dojde k rozporuplné situaci
  • na základě zkušeností a s pomocí informačních zdrojů zformuluje na problematiku svůj názor neboli hypotézu
  • s podporou učitele naplánuje a bezpečně provede pokus, kterým hypotézu ověří (ze dvojice rostlin umístí jednu na světlo a druhou například zavřou do tmy ve skříni)
  • pečlivě zaznamená (lze i fotografovat) pozorované změny na rostlinách pěstovaných v různých podmínkách
  • v bezpečném prostředí potvrdí nebo vyvrátí platnost hypotézy, propojí své vědomosti s praktickým životem
  • prezentuje svá zjištění ostatním