odhadne a změří vhodnými měřidly vzdálenost, čas, hmotnost a teplotu, výsledek měření uvede se správnými jednotkami a zjištěné informace využije v praktických situacích
CJS-CJS-004-ZV5-020
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- vyznačí svůj odhad délky např. 1 m, 1 dm
- přinese předměty o celkové hmotnosti např. 1 kg
- odhadne čas 1 min a odhad porovná s vlastním měřením
- odhadne a změří délku konkrétního předmětu (např. jak je dlouhý daný klacek, jak je široká lavice, vysoké dveře; kolik váží jeho školní aktovka, lahev s vodou)
- změří průběh teploty během dopoledního vyučování nebo v danou hodinu v průběhu týdne
- z měřených dat vytvoří graf závislosti teploty na čase
- z vytvořeného grafu zpětně přečte teplotu v konkrétní den nebo hodinu
- z průběhu grafu popíše, zda v daném období teplota rostla nebo klesala
Ilustrace očekávaného výkonu
Odkaz:
Krátký textový popis:
Očekávaný výkon ilustrujeme na uvolněné úloze 1 metr z webu Učíme se venku (v příloze).
Žáci nejprve venku diskutují, porovnávají představy, odhadují. Následně na přírodninách měří 1 m ve svém okolí.
- Provést odhad 1 m na svém těle
- Provést odhad 1 m v okolí
- Změřit, kde na svém těle mám výšku 1 m
- Měřit ve svém okolí na různých přírodninách 1 m
- Pomocí provázku změřit obvod stromu
Zdroj: https://ucimesevenku.cz/wp-content/uploads/2020/03/2.-1-METR.pdf