Používá peníze v běžných modelových situacích.

CJS-CJS-006-ZV5-033
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • rozlišuje české mince a bankovky podle hodnoty 

Ilustrace

Odkaz:

Krátký textový popis:

Žáci pracují s tématem pohádky O Rákosníčkovi. Mají k dispozici 20 korun a jejich úkolem je nakoupit Rákosníčkovi věci do rybníka. Cílem je utratit co nejvíce peněz.

Nakoupené věci zapisují do tabulky v pracovním listu a nalepují mince, které použili.


Úroveň: Na cestě

Popis:

  • odhaduje ceny základních potravin a celkovou cenu jednoduchého nákupu v modelových situacích 

Ilustrace

Odkaz:

Krátký textový popis:

Pracovní list - Učitel nalepí kartičky na tabuli. Žáci nejdříve vypočítají příklady a zjistí, co mají nakoupit. Pak se rozhodnou, kterou položku by nakoupili oni a zbytek do stokoruny zapíší do peněženky.


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Používá peníze v reálných i modelových situacích. 
  • Zaplatí různými způsoby danou částku. 
  • Vrátí nazpět správný obnos.

Ilustrace

Odkaz:

Krátký textový popis:

Žáci si ověřují, že znají české bankovky a mince, lze využít materiál pod odkazem.

Zamýšlí se nad tím, co si mohou za danou bankovku nakoupit, odhadují cenu nákupu (české bankovky – pracovní list).

Podle letáků, z internetu, návštěvou obchodu apod. si ověří, zda ceny odhadli správně.

Sehrají scénku situace nakupování a vracení peněz. Modelují i situaci, kdy prodávající nevrátí správný obnos.

Otázky, které společně probíráme:

  • Je placení penězi v dnešní době dobré? Proč? Hledej výhody a nevýhody placení hotovostí.
  • Kontroluješ při nákupu platební doklad?
  • Používáte s rodiči platbu kartou? 
  • Už se ti stalo, že tě někdo chtěl ošidit? Jak ses zachoval/a?

Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Používá peníze v jednoduchých modelových situacích.