používá peníze v běžných modelových situacích

CJS-CJS-006-ZV5-035
divider

Úroveň: Optimální

Důkazy o učení:

  • používá peníze v modelových situacích 
  • identifikuje případy porušení práv spotřebitele v jednoduchých příbězích nebo modelových situacích 

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

Žáci si ověřují, že znají české bankovky a mince, lze využít materiál: https://dum.rvp.cz/materialy/ceske-bankovky.html

Zamýšlí se nad tím, co si mohou za danou bankovku nakoupit, odhadují cenu nákupu – české bankovky pracovní list.

Podle letáků, z internetu, návštěvou obchodu apod. si ověří, zda ceny odhadli správně.

Sehrají scénku situace nakupování a vracení peněz. Modelují i situaci, kdy prodávající nevrátí správný obnos.

Otázky, které si společně probíráme:

  • Je placení penězi v dnešní době dobré? Proč? Hledej výhody a nevýhody placení hotovostí.
  • Kontroluješ při nákupu platební doklad?
  • Používáte s rodiči platbu kartou? 
  • Už se ti stalo, že tě někdo chtěl ošidit? Jak ses zachoval(a)?

Informační zdroje: