rozpozná své vybrané osobnostní vlastnosti, silné stránky a zkouší uplatňovat sebepoznání ve svém jednání
CSP-OSV-001-ZV5-001
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- vyjmenuje vlastní silné osobnostní vlastnosti a dovednosti
- pojmenuje (případně popíše s využitím vhodné literární formy), jak mu jeho silné osobnostní vlastnosti a dovednosti pomohly v dosažení konkrétního úspěchu.
- přímo (i projektivně) formuluje své vlastnosti, schopnosti atd. v aktivitách typu „Co bych byl, kdybych byl …“; „Jsem dobrý v …“ a podobných
- při reflexi učebních situací k různrodných tématech Osobnostní a sociální výchovy reflektuje své osobní vlastnosti a jejich význam při rozhodování a jednání
- v modelové situaci ilustruje využití silných stránek při zvládání náročných situací
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Tvůrčí činnosti:
- Prostřednictvím vyprávění (nebo různého kreativního vyjádření) popíše, jak mu jeho silné osobnostní vlastnosti a dovednosti pomohly v dosažení konkrétního úspěchu.
- Napíše dopis obsahující doporučení svému budoucímu já, čeho by mělo ve školní práci nebo zájmové činnosti v určitém časovém horizontu dosáhnout a jaké osobnostní vlastnosti nebo dovednosti k tomu potřebuje rozvinout.
Modelové situace:
- V modelových situacích ilustrujících běžné náročné situace ve škole, doma nebo zájmové činnosti identifikuje osobnostní vlastnosti, které mohou pomoci s jejich zvládáním.
- Na konkrétních příkladech uvede, jakou zpětnou vazbu získává od dospělých a od vrstevníků a s čím ve svém hodnocení druhými souhlasí a v čem naopak ne, svůj souhlas resp. nesouhlas zdůvodní.
Zdroje:
Jeřábková, S. & Srbová. K. Poznáváme svou osobnost. Tématický okruh OSV - sebepoznání a sebepojetí. Praha: Projekt Odyssea, 2007.
Jeřábková, K. Učíme se být v pohodě sami se sebou. Praha: Projekt Odyssea, 2007.
Kříž, P. Kdo jsem, jaký jsem (aktivity pro osobnostní a sociální výchovu k podpoře sebepoznání a sebepojetí). Kladno : AISIS 2005
Metodiky RRRR - Society for all - Metodika pro 4. a 5. ročník, Metodika pro 2. a 3. ročník
Valenta, J. Učit se být. 2. vyd. Praha – Kladno : STROM – AISIS 2003