Doloží konkrétními příklady rozdílnou mediální prezentaci míst a regionů a její dopady na vnímání daných míst a regionů.

GEO-GEO-003-ZV9-015
divider

Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Lokalizuje na mapách jednotlivé světadíly a oceány.


Úroveň: Na cestě

Popis:

  • kriticky hodnotí informace o místech a regionech
  • odhaluje stereotypy a předsudky o místech a regionech a hodnotí jejich dopady na image daných míst a regionů
  • na konkrétním příkladu dokumentuje, jak mediální prezentace míst a regionů ovlivňuje jejich výslednou image

Ilustrace

Krátký textový popis:

Na příkladech vlastní zkušenosti uvadí jak zprostředované informace utváří jeho vlastní povědomí o místech, kde nikdy nebyl. Uvede takto několik míst, které nezná osobně, ale díky zprostředkovaným informacím tato místá vnímá pozitivně. Stejně tak postupuje v případě míst, která vníma negativně na základě zprostředkované informace. Vnímaní těchto míst porovná s ostatními spolužáky. 


Úroveň: Na začátku

Popis:

slovně i graficky prostorově vymezí vybraná místa či regiony různé měřítkové úrovně

Ilustrace

Krátký textový popis:

geograficky popíše vybraná místa a regiony; při popisu propojuje přírodní, společenské, ekonomické, politické i kulturní charakteristiky


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Na vhodných příkladech dokládá stereotypizaci regionů, s pomocí spolehlivých zdrojů informací vyvrací předsudky spojené s těmito místy.   
  • Na příkladu konkrétního regionu demonstruje dva odlišné pohledy a prezentace stejného místa, porovnává a diskutuje o spolehlivosti obou zdrojů informací.
  • Vytvoří kritéria pro hodnocení kvality a spolehlivosti zdrojů informací pro poznávání jemu neznámých regionů.

     

Ilustrace

Krátký textový popis:

S použitím medií, reklam, filmové tvorby, webových prezentací místní samosprávy nashromáždí žáci informace, jak je region (jejich vlastní, či který osobně navštívili prezentován. U každého příkladu zhodnotí, zda na ně prezentace působí pozitivně či negativně, dále pak jak je z jejich pohledu prezentace realistická (nakolik reflektuje žáky vnímanou skutečnost). Formou tabulky, grafu, posteru či prezentace tato svá zjištění prezentují a pokusí se zdůvodnit případy, které jsou nejvíce odtržené od jejich vnímaní reality.