vysvětlí na základě pozorování změn míst a regionů vzájemnou provázanost potřeb jedince, společnosti a životního prostředí a jejich vliv na udržitelnost života na Zemi

GEO-GEO-004-ZV9-017
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • S použitím mapy dosud neobydleného ostrova doporučí oblasti, které by v případě jeho osídlení měly nadále zůstat v co největší míře ochráněny před lidskou činností.
  • Na příkladu konkrétního výrobku nebo využití určité služby shrne možné dopady na životní prostředí a případně navrhne environmentálně šetrnější alternativu. 
  • Odhadne důsledky určitého zásahu člověka do přírodního prostředí a navrhne možnosti, jak snížit negativní dopady daného zásahu. 

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

Formou eseje, prezentace, posteru, scénky vypráví žáci příběh založený na konkrétních událostech a ověřitelných faktech, jak člověk či lidská společnost způsobili zásah do svého životního prostředí, který se ve výsledu negativně podepsal na životě samotných lidí. Jako inspirace může posloužit příběh Aralského jezera, černobylská tragédie, kůrovcová kalamita.