Udržitelnost života na Zemi

divider

Tematický celek se zaměřuje na rozvoj pochopení vzájemné provázanosti mezi potřebami jedince, společnosti a životního prostředí. Žáci se učí analyzovat, interpretovat i předvídat změny v místech a regionech, což jim pomáhá pochopit, jak lidské aktivity ovlivňují životní prostředí a jaké jsou podstatné environmentální problémy v různých místech a regionech. Tento celek rozvíjí nutnost jednat zodpovědně s ohledem na udržitelnost a podporuje schopnost žáků aplikovat udržitelné principy v různých prostorových a časových kontextech, což je klíčové pro porozumění globálním a lokálním výzvám. Žáci se seznámí se základními principy udržitelnosti, které vyvažují ekonomické, sociální a environmentální potřeby. Naučí se posuzovat environmentální problémy z různých perspektiv a rozumět dopadům svých rozhodnutí a aktivit na životní prostředí. V rámci vzdělávacích cílů geografie tento celek přispívá k rozvoji dovedností žáků jednat na základě spolehlivých informací a vnímat své místo v propojeném světě. Podporuje také rozvoj hodnot a postojů, které vedou k aktivnímu zájmu o environmentální problémy a zodpovědnému chování. 

Výuka tematického celku by měla vycházet z poznání získaného v ostatních tematických celcích, které syntetizuje za účelem rozvoje zodpovědného jednání žáků.

Očekávané výsledky učení