uplatní na základě porozumění základní principy udržitelnosti v různém prostorovém a časovém kontextu

GEO-GEO-004-ZV9-018
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • Vybere příklad některého z cílů udržitelnosti (např. ze seznamu cílů udržitelného rozvoje UNESCO), o kterém popíše, jak se týká jeho života.
  • Připraví, prezentuje a obhájí návrhy změn osobního života, které budou šetrnější k životnímu prostředí jeho regionu .
  • Skupinově připraví a prezentuje návrhy na zlepšení životního prostředí v okolí školy nebo v obci.
  • Shrne argumenty různých pohledů na vybraný problém životního prostředí, posoudí jejich význam a formuluje vlastní názor, který obhájí před ostatními. 

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

 

S pomocí SDG UNESCO vytvoří žáci výstup (prezentace, poster, esej, grafická práce), který zahrne znění konkrétního cíle a propojí ho s každodenním životem žáků. Cílem je identifikovat, jak cíle udržitelnosti souvisí s každodenní realitou, jak zdánlivě nesouvisející procesy spolu souvisí, jak geografická vzdálenost mezi příčinou a důsledkem environmentálních problémů nehraje žádnou roli. Např. cíle 14 (znečištění oceánů) a 15 (problematika pralesů) se dá dobře propojit se spotřebitelským chováním žáků (plastové obaly a palmový olej). Žáci by měli také jako výstup navrhnout kroky, jak mohou svým odpovědným chováním přispět k naplnění konkrétních cílů OSN