rozpozná, zda se jedná o počin/projev výtvarného umění, architektury, a popíše, co ho na díle zaujalo

UAK-VFV-002-ZV5-001
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • popíše čím se vyznačuje prostředí pro prezentaci výtvarného díla – galerie 
  • sdělí zda se setkal v galerii se sochou, ktesbou, malbou, grafikou a nebo také s „něčím“ co neumí zařadit 
  • vybere si nějakou budovu, která ho zaujala a popíše její vzhled, odlišuje exteriér a interiér 

 

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

Učitel s žáky “navštíví” virtuální muzea a galerie, může se zaměřit na palácovou architekturu jako například při virtuální prohlídce Louvre. https://www.louvre.fr/en/online-tours. Nebo třeba Rijksmuzea, kde je možné hledat obrazy podle převažující barevnosti https://artsandculture.google.com/partner/rijksmuseum

Poznámka: Záměrně jsme zvolili zahraniční galerie a muzea a to proto, aby i žáci na 1. stupni vnímali výtvarné umění jako něco, co svět propojuje a že umění je v současné době dostupné, ať jsme kdekoliv. Přesto žádná virtuální prohlídka nenahradí vnímání díla v autentickém porstředí.