rozpozná, zda se jedná o počin/projev výtvarného umění, architektury, a popíše, co ho na díle zaujalo
UAK-VFV-002-ZV5-001
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- popíše čím se vyznačuje prostředí pro prezentaci výtvarného díla – galerie
- sdělí zda se setkal v galerii se sochou, ktesbou, malbou, grafikou a nebo také s „něčím“ co neumí zařadit
- vybere si nějakou budovu, která ho zaujala a popíše její vzhled, odlišuje exteriér a interiér
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Učitel s žáky “navštíví” virtuální muzea a galerie, může se zaměřit na palácovou architekturu jako například při virtuální prohlídce Louvre. https://www.louvre.fr/en/online-tours. Nebo třeba Rijksmuzea, kde je možné hledat obrazy podle převažující barevnosti https://artsandculture.google.com/partner/rijksmuseum
Poznámka: Záměrně jsme zvolili zahraniční galerie a muzea a to proto, aby i žáci na 1. stupni vnímali výtvarné umění jako něco, co svět propojuje a že umění je v současné době dostupné, ať jsme kdekoliv. Přesto žádná virtuální prohlídka nenahradí vnímání díla v autentickém porstředí.