reaguje na výtvarné umělecké dílo a umělecký film prostřednictvím slova, pohybu, zvuku či jiných nonverbálních prostředků
UAK-VFV-002-ZV5-002
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- aktivně se zapojí do tvůrčích aktivit, které vedou k vyjádření prožitku z výtvarného nebo filmového uměleckého díla
- zvolí si vhodné umělecké prostředky, kterými reaguje na umělecké dílo nebo umělecký film
- vytvoří báseň, fotografii, zvukové dílo, pohybovou improvizaci, která bezprostředně reaguje na výtvarné či filmové dílo a vysvětlí postup zpracování inspirace
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Filmový plakát
- žáci se zúčastní společné projekce filmu
- své prožitky z projekce a vlastní vnímání díla, se pokusí vyjádřit prostřednictvím filmového plakátu
- pro tvorbu plakátu si žáci sami volí vhodnou výtvarnou techniku, která vyhovuje jejich záměru
- alternativně mohou plakát tvořit v digitální podobě a pracovat v grafickém programu (Canva apod.)
- žáky je vhodné předem seznámit s ukázkami filmových plakátů (aktivita: žáci se podle podoby plakátu pokouší určit žánr nebo druh daného filmového díla)
- v rámci závěrečné reflexe žák prezentuje svůj plakát na společné výstavě
Dopis tvůrcům filmu
- žáci se zúčastní společné projekce filmu, ideálně v autentickém prostředí kina
- prožitek z filmové projekce se pokusí zachytit v krátkém dopise nebo vzkazu adresovaném tvůrcům filmu (dopis může adresovat konkrétní osobě - režisérovi, zvukaři, kaskadérovi – v závislosti na tom, co ho při sledování filmu nejvíce oslovilo)
- v dopise může reflektovat své prožitky z projekce, zároveň i formulovat otázky, které ho zajímají (důvody vzniku filmu, způsobu/okolnosti natáčení, otázky na obsah a inspirace apod.), případně vyjádřit doporučení pro další tvorbu