reaguje na výtvarné umělecké dílo a umělecký film prostřednictvím slova, pohybu, zvuku či jiných nonverbálních prostředků

UAK-VFV-002-ZV5-002
divider

Úroveň: Optimální

Důkazy o učení:

  • aktivně se zapojí do tvůrčích aktivit, které vedou k vyjádření prožitku z výtvarného nebo filmového uměleckého díla
  • zvolí si vhodné umělecké prostředky, kterými reaguje na umělecké dílo nebo umělecký film
  • vytvoří báseň, fotografii, zvukové dílo, pohybovou improvizaci, která bezprostředně reaguje na výtvarné či filmové dílo a vysvětlí postup zpracování inspirace

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

Filmový plakát

  • žáci se zúčastní společné projekce filmu
  • své prožitky z projekce a vlastní vnímání díla, se pokusí vyjádřit prostřednictvím filmového plakátu
  • pro tvorbu plakátu si žáci sami volí vhodnou výtvarnou techniku, která vyhovuje jejich záměru
    • alternativně mohou plakát tvořit v digitální podobě a pracovat v grafickém programu (Canva apod.)
  •  žáky je vhodné předem seznámit s ukázkami filmových plakátů (aktivita: žáci se podle podoby plakátu pokouší určit žánr nebo druh daného filmového díla)
  •  v rámci závěrečné reflexe žák prezentuje svůj plakát na společné výstavě

Dopis tvůrcům filmu

  •  žáci se zúčastní společné projekce filmu, ideálně v autentickém prostředí kina
  • prožitek z filmové projekce se pokusí zachytit v krátkém dopise nebo vzkazu adresovaném tvůrcům filmu (dopis může adresovat konkrétní osobě - režisérovi, zvukaři, kaskadérovi – v závislosti na tom, co ho při sledování filmu nejvíce oslovilo)
  • v dopise může reflektovat své prožitky z projekce, zároveň i formulovat otázky, které ho zajímají (důvody vzniku filmu, způsobu/okolnosti natáčení, otázky na obsah a inspirace apod.), případně vyjádřit doporučení pro další tvorbu