sdílí své zážitky a zkušenosti ze setkání s vybraným uměleckým filmem, dílo kriticky zhodnotí a své postoje formuluje s respektem k názorům ostatních

UAK-VFV-002-ZV9-004
divider

Úroveň: Splněno

Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Důkazy o učení:

  • verbalizuje svůj divácký zážitek, pojmenuje základní témata a sdělení, která v audiovizuálním díle nachází
  • popíše děj a základní výrazové prostředky, které byli použity k určitému účinku audiovizuálního díla
  • zařadí dílo z hlediska žánru a druhu
  • v rámci řízené diskuze respektuje a přijímá odlišnou interpretaci audiovizuálního díla 

 

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

Návštěva kina včetně následné diskuze

  • Třída se připraví na návštěvu kina. Žáci ve spolupráci s pedagogem vyberou z nabídky blízkých kin film či filmové pásmo, které by vás zajímalo. Mají-li možnost, mohou si nechat připravit i pásmo na míru. Pokud kino nenabízí lektorský úvod k vybranému filmu, zjistí si sami o filmu předem co nejvíce informací. 
  • Zaměří se především na:

Kdy byl film natočen? Kdo ho natočil? jak je film dlouhý? Jaký je to žánr?

Následně společně film shlédnou. 

Po projekci o filmu diskutují. 

Žáci se zaměří na různé úhly hodnocení filmu:

věnují pozornost vlastním pocitům a emocím, spojeným s filmem

zaměří se na rozbor filmového díla a jeho technického zpracování

na způsob filmového vyprávění

detailně analyzují příběh a jednotlivé postavy

  • Žáci mohou porovnat své názory například s názory komentujících na csfd.cz.