Přijímá rozmanitost lidí a vnímá ji jako přirozenou.

DDS-SLK-000-PV1-003
divider

Komentář:

Vycházíme z rozmanitosti dětí a dospělých v naší třídě a mateřské škole. Reflektujeme ji s dětmi jako přirozenou charakteristiku v naší společnosti a zdroj pro náš rozvoj. Vyhledáváme příležitosti pro seznamování dětí s různými aspekty rozmanitostí lidí, rodin, generací, kultur, jazyků, zemí a tradic. Škola vytváří prostředí podporující respekt, porozumění a otevřenost vůči různorodosti každého jeho člena. Přirozeně vzniklé situace využíváme k tomu, abychom u dětí posilovali otevřený a respektující postoj k rozmanitosti. 

 

Příklady 

  • Všímáme si rozmanitostí, mluvíme s dětmi o jedinečnosti každého z nás. 
  • Využíváme knihy, pohádky a příběhy a vedeme děti k porovnávání s jejich osobní zkušeností. 
  • Mateřská škola se může zapojit do meziregionální i mezinárodní spolupráce škol. Tím dává dětem příležitost přímého kontaktu s jinými přístupy a zvyky, podněcuje k hledání společného i uvědomění si odlišností.  
  • Objevujeme spolu s dětmi naši rozmanitost, rozmanitost lidí ve společnosti v širším kontextu. Využíváme prožitkové a situační učení, spolupracujeme s rodinami dětí.  

Očekávané výsledky učení