Identifikuje rizika, chová se obezřetně při setkání s neznámými dětmi a dospělými.
DDS-SLK-000-PV1-004

Komentář:
Využíváme přirozeně vzniklých situací. Pomocí situačního učení a dramatických činností pomáháme dětem porozumět reálným situacím, s nimiž se mohou potkat v běžném životě. Upozorňujeme na možná rizika a diskutujeme o způsobech, jak se zachovat s ohledem na vlastní bezpečí. Spolupracujeme s odborníky zaměřujícími se na bezpečné chování v rizikových situacích.
Příklady
- Využíváme modelové situace, abychom děti připravili na možné varianty při setkání s cizím člověkem.
- Využíváme dětskou literaturu i zkušenosti dětí pro diskusi nad různými způsoby vhodného chování v rizikových situacích.
- Vedeme děti k rozlišení, kdo je cizí člověk a kdo je blízká osoba.
Očekávané výsledky učení
Následující
Vzdělávací oblasti
- CJS-CJS-002-ZV5-008 Rozpozná ve svém okolí a v digitálním světě jednání a chování, které není v souladu s pravidly a není možné ho tolerovat a přehlížet, a adekvátně na něj zareaguje.
- CJS-CJS-005-ZV5-025 Předvede v modelové situaci základní techniky odmítnutí návykových látek a posoudí vliv návykových látek a závislostního chování na zdraví člověka.
- CJS-CJS-005-ZV5-030 Uplatňuje respektující chování při navazování vztahů a orientuje se v bezpečných způsobech sexuálního chování, obrátí se na důvěryhodnou osobu či instituci v případě pocitu ohrožení.