Identifikuje rizika, chová se obezřetně při setkání s neznámými dětmi a dospělými.

DDS-SLK-000-PV1-004
divider

Komentář:

Využíváme přirozeně vzniklých situací. Pomocí situačního učení a dramatických činností pomáháme dětem porozumět reálným situacím, s nimiž se mohou potkat v běžném životě. Upozorňujeme na možná rizika a diskutujeme o způsobech, jak se zachovat s ohledem na vlastní bezpečí. Spolupracujeme s odborníky zaměřujícími se na bezpečné chování v rizikových situacích. 

Příklady 

  • Využíváme modelové situace, abychom děti připravili na možné varianty při setkání s cizím člověkem. 
  • Využíváme dětskou literaturu i zkušenosti dětí pro diskusi nad různými způsoby vhodného chování v rizikových situacích. 
  • Vedeme děti k rozlišení, kdo je cizí člověk a kdo je blízká osoba. 

Očekávané výsledky učení