uvědomuje si důležitost ověřování informací
KRP-KRP-000-ZV5-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE:
- organizuji exkurze, přírodní vycházky, pozorování živých organismů a provádím s žáky různé experimenty
- umožňuji využívat prostředky digitální techniky za účelem ověřování zdrojů a poskytuji zpětnou vazbu
- využívám reálné příklady tvrzení na základě ověřených dat, nebo vlastního názoru a podporuji následnou diskuzi žáků
- vedu žáky ke schopnosti rozkládat komplexní informace na menší části pomocí poznámek, grafů, tabulek či diagramů
- využívám myšlenkové mapy k lepšímu porozumění celkové struktury a důležitosti jednotlivých informací
- povzbuzuji žáky, aby uváděli důvody pro svá tvrzení a argumentovali na základě relevantních důkazů a informací
- využívám her s užití rolí, ve kterých mohou žáci lépe porozumět různým perspektivám a motivacím, které mohou ovlivnit důležitost informace
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
komponenta: práce s informacemi - data, zdroje, informace - poznání
- pracuje se základními termíny a pojmy a rozumí jim
- poznává okolní svět na základě pozorování a prožívání
- v modelových situacích pracuje s daty, zdroji, informacemi
- rozlišuje méně a více relevantní informace a jejich zdroje
- rozliší, co je fakt a co názor
komponenta: kritické myšlení
- rozkládá jednotlivé informace na menší části
- vyhodnocuje, které informace jsou důležité
- vyhledává aktuální informace a zdroje
- uvede důvody pro svá tvrzení
komponenta: hodnocení informací a zdrojů dat
- rozlišuje význam informace vzhledem ke zdroji
- odliší podstatné informace od nepodstatných