uvědomuje si důležitost ověřování informací

KRP-KRP-000-ZV5-001
divider

Popis a zdůvodnění

STRATEGIE UČITELE:

  • organizuji exkurze, přírodní vycházky, pozorování živých organismů a provádím s žáky různé experimenty 
  • umožňuji využívat prostředky digitální techniky za účelem ověřování zdrojů a poskytuji zpětnou vazbu 
  • využívám reálné příklady tvrzení na základě ověřených dat, nebo vlastního názoru a podporuji následnou diskuzi žáků 
  • vedu žáky ke schopnosti rozkládat komplexní informace na menší části pomocí poznámek, grafů, tabulek či diagramů 
  • využívám myšlenkové mapy k lepšímu porozumění celkové struktury a důležitosti jednotlivých informací 
  • povzbuzuji žáky, aby uváděli důvody pro svá tvrzení a argumentovali na základě relevantních důkazů a informací 
  • využívám her s užití rolí, ve kterých mohou žáci lépe porozumět různým perspektivám a motivacím, které mohou ovlivnit důležitost informace 

Hodnoty

  • Sdílené poznání

Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

komponenta: práce s informacemi - data, zdroje, informace - poznání

  • pracuje se základními termíny a pojmy a rozumí jim 
  • poznává okolní svět na základě pozorování a prožívání 
  • v modelových situacích pracuje s daty, zdroji, informacemi 
  • rozlišuje méně a více relevantní informace a jejich zdroje  
  • rozliší, co je fakt a co názor 

komponenta: kritické myšlení

  • rozkládá jednotlivé informace na menší části 
  • vyhodnocuje, které informace jsou důležité 
  • vyhledává aktuální informace a zdroje 
  • uvede důvody pro svá tvrzení 

komponenta: hodnocení informací a zdrojů dat

  • rozlišuje význam informace vzhledem ke zdroji  
  • odliší podstatné informace od nepodstatných 

Očekávané výsledky učení