Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.

Data a informace

divider

Žák se učí odpovídat na otázky související s prostředím, ve kterém žije, na základě dříve získaných informací. Současně získává dovednost zaznamenat jednoduchým způsobem data vycházející z prostředí, ve kterém žije, a následně s nimi pracovat. 

Na prvním stupni si žák začíná všímat dění kolem sebe, sleduje a pojmenovává, která data jsou v dané situaci důležitá a učí se, jaké informace pro něj mohou být užitečné.  

Na druhém stupni žák zaznamenává běžné situace pomocí jednoduchého grafického záznamu, přičemž využívá potřebná data k jejich zobrazení. Očekávané výsledky učení jsou vzhledem k možnostem žáků formulovány ve tvaru infinitivu, kterému předchází formulace: “Žák by měl”. 

Očekávané výsledky učení