Poznávat základní zásady bezpečného chování a hygieny při pohybových aktivitách.

CZA-TEV-001-106-010

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na osvojování bezpečného chování a hygienických návyků při pohybových aktivitách. Pohybové aktivity probíhají v různých prostředích (tělocvična, bazén, třída, hřiště, příroda a další), přičemž každé z nich má svá pravidla a specifické hygienické požadavky. Žák se učí vhodně oblékat a obouvat podle typu pohybové aktivity a prostředí.

Příklady aktivit:

Žák si samostatně připraví oblečení a obuv vhodnou pro pohybovou aktivitu, například sportovní oblečení do tělocvičny, plavky a čepici do bazénu, pevnou obuv na hřiště nebo do přírody.

Žák se účastní nácviku pravidel bezpečného pohybu v tělocvičně, například chůze po vyznačených trasách, obcházení nářadí, čekání na pokyn učitele.

Žák si myje ruce před a po tělesné výchově, otírá pot a používá vlastní ručník.

Žák si osvojí pravidla hygieny v bazénu, například osprchování před vstupem, použití koupací čepice, klidná chůze u vody.

Žák se účastní aktivity ve venkovním prostředí a dbá na bezpečnostní pravidla, například nevstupování do nebezpečných prostor, dodržování rozestupů, použití pokrývky hlavy při slunečném počasí.

Učivo:

Sebeobsluha a příprava na pohyb:

  • oblékání a svlékání
  • přezouvání
  • vhodné oblečení a obuv
  • vhodný oděv a obuv ve specifickém prostředí

Hygiena:

  • osobní hygiena
  • hygiena při tělesné výchově
  • hygiena cvičebního prostředí
  • hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech
  • hygiena plavání (hygiena při plaveckých činnostech)

Bezpečnost při pohybu:

  • bezpečnost při pohybových činnostech v různém prostředí
  • bezpečný pohyb při pohybových aktivitách na sněhu, ledu, v bazénu a vodních plochách
  • seskoky z výšky

Význam pohybu:

  • význam pohybu pro zdraví

Vazby na další očekávané výsledky učení